معرفی مرکز:آکادمی آبرنگ و هنرهای زیبای سرگئی آندریاکی

این آکادمی در 2 دسامبر 2002 بر اساس مصوبه دولت مسکو و زیرنظر وزارت فرهنگ فدراسیون روسیه تاسیس و فعالیت می‌کند.

آکادمی آبرنگ و هنرهای زیبا یک موسسه هنری آموزش عالی از نوع جدید است و اولین موسسه در روسیه است که برنامه آموزشی «نقاشی و هنرهای زیبا» را ارائه می‌دهد. هنرجویان در کنار یادگیری کامل هنر طراحی و نقاشی که برای هر هنرمند حرفه‌ای ضروری است، تکنیک‌ها و انواع مختلف هنرهای زیبا را تجربه می‌کنند.

برنامه درسی شامل رشته‌هایی مانند آبرنگ، تمپر و رنگ روغن، پاستل، اچینگ، نقاشی یادبود، ویترای، موزاییک رومی و فلورانسی، اسکرافیتو، مجسمه‌سازی، سرامیک، سفال، مدل سازی چینی، نقاشی چینی و سرامیک، مینیاتور مینا، جواهرات، تصویرگری کتاب و برخی دیگر از رشته‌ها در این زمینه است.

آکادمی برای ارائه آموزش همه جانبه، همراه با رشته‌های اصلی، دوره‌های دیگری مانند فناوری اطلاعات، تاریخ روسیه، تاریخ هنر و فرهنگ روسی و خارجی، فلسفه و اساطیر، تاریخ مد و پوشاک و غیره را شامل می‌شود.دانشجویان در پایان هر سال تحصیلی به تقویت مهارت‌های خود در حوزه طراحی و معماری نیز می‌پردازند. آنها همچنین به موزه‌های مناطق مختلف روسیه فرستاده می‌شوند تا از روش‌ها و آموزش نقاشی‌ها و طراحی‌های اساتید پیشکسوت روسی بهره‌مند شوند.

یکی از اهداف اصلی آکادمی احیای مؤثرترین روش آموزشی است؛ دانشجویان دروس و پروژه‌های تحصیلی خود را در قالب سفارشات توسط سازمان‌های مختلف دولتی و تجاری زیر نظر اساتید مجرب انجام می‌دهند.پس از فارغ‌التحصیلی، آکادمی تمام کمک‌های ممکن را در استخدام دانشجویان خود بر اساس علایق حرفه‌ای و توانایی‌های فردی آنها ارائه خواهد کرد.

آکادمی آبرنگ و هنرهای زیبای سرگئی آندریاکی به دنبال تبدیل شدن به بزرگترین مرکز آموزش هنری است. امروزه آکادمی در حال انجام یک کار علمی و روش‌شناختی در مقیاس بزرگ است و تجربه تدریس و بهترین روش‌های مدرن را دنبال می‌کند. آکادمی در حال تدوین دستورالعمل‌های آموزشی برای همه هنرهای خلاق در مدارس صنایع خلاق است. بهترین کتابچه‌های راهنما برای نقاشی آبرنگ و رنگ روغن قرن نوزدهم بازنشر داده و تعدادی فیلم آموزشی و کتاب‌های متعدد برای ارتقاء سطح دانش دانشجویان منتشر کرده است.این آکادمی دارای فضاهای نمایشگاهی و همچنین یکی از معدود موزه‌های آبرنگ در روسیه است و مجموعه‌ای بی‌نظیر از شاهکارها، آبرنگ‌ها، نقاشی‌ها، تصاویر کتاب ساخته شده توسط هنرمندان روسی به بازدیدکننده ارائه می‌دهد. همچنین نمایشگاه آثار سرگئی آندریاکی، رئیس آکادمی نیز به صورت مستمر در این مجموعه برپاست.در سالن‌های نمایشگاهی آکادمی، نقاشی‌های هنرمندان جوان با استعداد و استادان شناخته شده هنرهای زیبا از برجسته‌ترین موزه‌های جهان به‌صورت نوبه‌ای نمایش داده می‌شود.

رئیس آکادمی آبرنگ و هنرهای زیبا، هنرمند مردمی فدراسیون روسیه،سرگئی آندریاکی‌  به عنوان استاد برجسته نقاشی آبرنگ مدرن شناخته می‌شود. این هنرمند فعالیت خلاقانه خود را با کار با رنگ روغن، گواش و تمپر آغاز کرد. او در موزاییک، ویترای، قلمزنی، نقاشی روی چینی و مینا کار می‌کند. آشنایی او با میراث فرهنگی اروپای غربی به همان اندازه در رشد هنری او نقش مهمی داشت. اما تکنیک مورد علاقه او همیشه نقاشی آبرنگ باقی ماند. کار این هنرمند به روسیه اختصاص دارد - جذابیت بی نظیر شهرهای قدیمی روسیه، زیبایی جذاب بناهای تاریخی معماری روسیه و دنیای طبیعت روسیه به او نزدیک است.

سرگئی نیکولاویچ آندریاکی در بسیاری از نمایشگاه‌های مسکو، منطقه‌ای و خارجی شرکت داشته است. آثار وی در آلمان، سوئیس، فرانسه، اتریش، ژاپن، چین و سایر کشورها شناخته شده و محبوب است و در بزرگترین موزه‌ها و مجموعه‌های خصوصی جهان در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد.

آدرس وبسایت:https://academy-andriaka.ru/

کد خبر 19267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =