حوالی ساعت  30: 7 بعد از عصر روز چهارشنبه دانشجویان حرکت اعتراضی خود را از مقابل کتابخانه مرکزی دانشگاه داکا آغاز کردند.

حوالی ساعت  30: 7 بعد از عصر روز چهارشنبه دانشجویان حرکت اعتراضی خود را از مقابل کتابخانه مرکزی دانشگاه داکا آغاز کردند. سپس تا پای مجسمه راجو راهپیمایی کردند و تجمع کوتاهی برگزار نمودند. دانشجویان دانشگاه داکا در اعتراض به حکم دادگاه عالی برای بازگرداندن سهمیه 56 درصدی مشاغل درجه اول دولتی به خانواده های شرکت کنندگان در جنگ استقلال، این تظاهرات را برپا کردند. در این حرکت، دانشجویان شعارهایی مانند « سهمیه شغلی، هرگز نمی خواهیم »، «حکم دادگاه عالی، هرگز نمی خواهیم »، «نظام سهمیه، هرگز نمی خواهیم » و غیره سر می‌دادند. دانشجویان اعلام کردند که سهمیه 56 درصدی مشاغل دولتی نمی‌تواند در نظام آموزشی عادی و اداری هیچ کشوری باشد. آزادیخواهان دلاوری که فرزندان خورشید کشور هستند را ارج می نهیم. اما این بدان معنا نیست که فرزندان و حتی نوه هایشان با تلاش کمتری با استفاده از سهمیه وارد مشاغل دولتی شوند. دانشجویان گفتند ما از همه دانشجویان می خواهیم به خیابان بیایند و به این حرکت اعتراضی به سهمیه بپیوندند. استعدادهای کشور با سخت کوشی شغل پیدا می کنند نه با سهمیه. شما باید متحد شوید و صدای خود را علیه سهمیه در مشاغل دولتی برای ساختن بنگلادش عاری از استثمار، بلند کنید.

(روزنامه جوگانتور ، پنجشنبه ، 6 ژوئن 2024)

https://bitly.cx/LRvb

ملاحظه : در بنگلادش قانونی در ارتباط با استخدام در مشاغل درجه یک دولتی وجود داشت که بر اساس آن 56 درصد از این مشاغل به خانواده های شرکت کنندگان در جنگ استقلال این کشور اختصاص می یافت. چند سال پیش این قانون به تعلیق درآمد و به اجرا گذاشته نشد. اخیرا دادگاه عالی مجددا به اجرا و اعمال این قانون رای داده است. از آنجا که این قانون فرصت اشتغال به فارغ التحصیلان دانشگاهها در مشاغل دولتی درجه اول را بسیار کم و محدود می کند، مورد اعتراض دانشجویان واقع شده است.

کد خبر 19770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =