رشد صنعت انیمیشن قزاقستان در محتوای زبان قزاقی

اولژاس بکتنوف، نخست وزیر قزاقستان از بیشتر شدن داستان‌ها در صنعت فیلم و انیمیشن به زبان قزاقی خبر داد.

دولت قزاقستان بنا دارد در سال 2024، 500 میلیون تنگه (1 میلیون دلار) از بودجه‌ی کشور را به تولید پروژه‌های انیمیشن‌های قزاقی اختصاص دهد. با این حال، سی و هفت فیلمنامه انیمیشن نیز امسال در دست بررسی است.

این سرمایه‌گذاری رشد این صنعت فیلم و پویانمایی را سرعت بخشیده، به راه اندازی نسل جدیدی از فیلمسازان انیمیشن و به ایجاد خلاقیت نیزکمک می‌کند.

نسخه دوبله قزاقی انیمیشن «Inside Out 2» که در تاریخ 14 ژوئن در سینماها نمایش داده شد، مورد استقبال گسترده مخاطبان قرار گرفت.

Meloman، توزیع کننده رسمی فیلم‌های دیزنی، در نظر دارد چهار فیلم بلند را در طول سال 2024 به زبان قزاقی اکران کند. مرکز دولتی حمایت از سینمای ملی قزاقستان همچنین در نظر دارد 15 فیلم وارداتی را در سال 2024 به زبان قزاقی دوبله کند.

مفهوم سیاست فرهنگی قزاقستان برای سال‌های 2023-2029 با هدف افزایش 35 درصدی سهم فیلم‌های داخلی از جمله فیلم‌های انیمیشن تا سال 2030 است.

آیدار عمروف، نایب رئیس استودیوی ملی قزاق فیلم، دیدگاه خود را برای آینده انیمیشن مدرن داخلی قزاقستان با خبرگزاری کازینفورم به اشتراک گذاشت.

او گفت: ما معتقدیم که یک انیمیشن خوب مدرن قزاقی باید دارای عناصر آموزشی باشد که نگرش مثبت نسبت به توسعه فرهنگی، معنوی و اخلاقی را تقویت کند. در عین حال، نباید خسته کننده باشد زیرا کودکان مدرن سلیقه و ترجیحات خود را در انتخاب انیمیشن توسعه داده‌اند. ما همچنین نباید از نظر کیفیت محتوای تولید شده از شرکت‌های خارجی کم‌تر باشیم.

به گفته کمیته فرهنگی وزارت فرهنگ و اطلاعات قزاقستان، بیش از 25 شرکت در تولید محتوای انیمیشن در قزاقستان تخصص دارند.

این وزارتخانه سالانه موضوعات دارای الویت از جمله میهن‌پرستی، حفظ سنت‌های عامیانه، حفاظت از ارزش‌های خانوادگی، حفظ هویت فرهنگی قزاقستان با حفظ هماهنگی بین قومی و مذهبی، دوستی، حفاظت از حیوانات و انسان‌ها و طبیعت را تعیین می‌کند.

این کمیته اظهار می‌دارد: فیلم پویانمایی به فیلم‌های مهم اجتماعی اطلاق می‌شود که با هدف افزایش ظرفیت‌های میهنی، معنوی، اخلاقی و فرهنگی کشور ساخته می‌شوند و دارای مؤلفه ایدئولوژیک هستند، زیرا بر نسل جوان تأثیر می‌گذارند.

منبع:

https://astanatimes.com/2024/07/kazakh-animation-industry-to-see-growth-in-kazakh-language-content/

کد خبر 20182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =