طرح اقدام برای تقویت ارزش‌های معنوی و اخلاقی سنتی روسیه تصویب شد

میخائیل میشوستین نخست وزیر روسیه، فرمانی را امضا کرد که بر اساس آن یک طرح اقدام برای تقویت ارزش‌های معنوی و اخلاقی سنتی روسیه تصویب شد.

دولت روسیه برنامه عملی برای اجرای اصول سیاست دولتی در سال‌های 2026-2024 برای حفظ و تقویت ارزش‌های معنوی و اخلاقی سنتی روسیه را تصویب کرد.

این طرح شامل اجرای پروژه «تاریخ من» با هدف تقویت ارزش‌های سنتی خانواده، حمایت از فیلم‌نامه‌ فیلم‌های وفاداری زناشویی و تشویق به تشکیل خانواده‌های پرجمعیت و انجام فعالیت‌هایی برای کاهش استفاده از واژگان خارجی در فضای عمومی و فرهنگ است.برنامه اقدام توسط وزارت فرهنگ همراه با دستگاه شورای امنیت و بدنه دولت بر اساس پیشنهادات مقامات اجرایی فدرال، سازمان‌های عمومی و مذهبی ذیربط تهیه شده و مجریان مسئول این طرح نیز این نهادها هستند.

وزارت فرهنگ اعلام کرد: این طرح شامل 14 بخش موضوعی است که شامل 138 رویداد است که در سال‌های 2024 تا 2026 برگزار خواهند شد.به طور خاص، این طرح انتشار ادبیات در مورد موضوعات نظامی-تاریخی و اجتماعی-تاریخی، توسعه شبکه‌ای از پارک‌های تاریخی با نام «روسیه - تاریخ من»، ایجاد و برگزاری نمایشگاه در موزه و نمایشگاه‌های اختصاص داده شده به عملیات نظامی ویژه و برگزاری یک پروژه سراسری در روسیه با نام «تاریخ من»، با هدف تقویت ارزش‌های سنتی خانواده، برگزاری رویدادهای آموزشی همچنین گنجاندن درس‌های آگاهی‌بخشی در مدارس با هدف تقویت ارزش‌های خانواده، از جمله پیشگیری از «طلاق» است.

افزون بر آن، به گفته این اداره، در این طرح نمایش «مجموعه طلایی» فیلم و کارتون در سازمان‌های آموزش عمومی و سازمان‌های آموزشی پیش دبستانی برنامه‌ریزی شده است. این طرح همچنین شامل حمایت از «ایجاد سناریوهایی برای ارتقای ارزش‌های خانوادگی، وفاداری زناشویی و مشوق خانواده پرجمعیت، انجام فعالیت‌هایی جهت مقابله با استفاده بیش از حد از واژگان خارجی در فضای عمومی، آثار ادبی و هنری، رسانه‌ها، و فعالیت‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی است.»

وزارت فرهنگ خاطرنشان کرد که اجرای اقدامات مندرج در بخش‌های اول و دوم این طرح که با هدف بهبود قوانین در زمینه حفظ و تقویت ارزش‌های معنوی و اخلاقی سنتی روسیه انجام می‌شود، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.گفتنی‌ست رئیس جمهور فدراسیون روسیه ولادیمیر پوتین، اصول سیاست دولتی برای حفظ و تقویت ارزش‌های معنوی و اخلاقی سنتی روسیه را در نوامبر 2022 تصویب کرد.[1]

منابع: https://tass.ru/obschestvo/21290799 و  https://www.interfax.ru/russia/969542

5 ژوئن 2024


[1] . فرمان مربوطه رئیس دولت: «ارزش‌های سنتی دستورالعمل‌های اخلاقی هستند که جهان بینی شهروندان روسی را شکل می‌دهند که از نسلی به نسل دیگر منتقل شده و زیربنای هویت مدنی سراسری روسی و فضای فرهنگی یکپارچه کشور است.»

کد خبر 20203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =