۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۹

یک هیئت ۳۷ نفره از انجمن بودایی کره جنوبی اخیراً وارد سریلانکا شده است تا مهمان نوازی و تجربه فرهنگی سریلانکا را تجربه کند و آگاهی از گردشگری سریلانکا را در میان مسافران سطح بالا در کره افزایش دهد. این گروه عمدتا یک تور زیارتی برای اعضای انجمن و خانواده های آنها است که از ۲۹ جولای تا ۴ آگوست ۲۰۲۴ برگزار شد.

گردشگری مذهبی در سریلانکا

انجمن بودایی کارمندان دولت در سال ۲۰۰۰ با بیش از ۷۰۰ کارمند دولتی از ۴۷ سازمان دولتی تشکیل شد. از آن زمان، انجمن میزبان خدمات متعدد، اقامت در معابد و  زیارت های محلی و خارج از کشور بوده است. پس از همه گیری کوید ۱۹  ، انجمن سفرهای زیارتی خارج از کشور را از سر گرفته است و سفر به سریلانکا یکی از این تورها است.

دفتر تبلیغات گردشگری سریلانکا با تبلیغات رنگارنگ و تزئین شده با سوغاتی و گلدسته از مهمانان به کشور استقبال کرد. معاون مدیر تبلیغات گردشگری سریلانکا هاریندرا ویجواردنا و معاون مدیر تبلیغات و بازاریابی (کره) تانوجا مونیویرا در این مراسم استقبال  حضور داشتند. مهمانان همچنین توسط یک گروه رقص کندی که غرور فرهنگی خود را به نمایش گذاشتند، سرگرم شدند.

این هیئت در طول اقامت خود از بسیاری از مکان‌های مرتبط با بودایی‌ها مانند آنورادهاپورا، میهینتالای، سیگیریا، پولونارووا،  فیل گردی، معبد غار تامپولای، معبد ماتالا آلویهارا و کندی بازدید کرد. مهمانان کره ای از کارخانه چای، مزرعه چای و دریاچه گریگوری در نووارالیا بازدید کردند و از تور ساحل جنوبی لذت بردند و تور خود را در کلمبو به پایان رساندند. سریلانکا در سال ۲۰۲۴ ،۵۰۰۰ گردشگر کره ای را جذب کرده است و این بازار را با فعالیت های متعدد برای جذب بیشتر گردشگران کره ای معرفی خواهد کرد.

ملاحظات:

گردشگری مذهبی با تاکید بر بودیسم و معابد بودایی از جمله بخش های مورد تاکید سیاستگزاران گردشگری سریلانکا در سالهای اخیر است که با جذب گردشگران و راهبان بودایی از کشورهای بویسم مذهب ازجمله تایلند،کره،نپال،چین و ژاپن بر آن تاکید و در حال گسترش آن هستند.

منبع: https://www.dailymirror.lk/breaking-news/Korean-Buddhist-Association-delegation-visits-Sri-Lanka/۱۰۸-۲۸۹۱۹۱

کد خبر 20628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =