فیلم ایرانی "شب، آن" فیلم برتر جشنواره بین المللی پریکوپیه صربستان

سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم ProFiFest از 1 تا 13 سپتامبر 2024 در شهر پریکوپیه صربستان برگزار شد. در این جشنواره 1000 فیلم کوتاه شرکت بودند که 32 فیلم به مرحله نهایی راه یافتند و فیلم "شب، آن" به کارگردانی علیرضا رجاییه به عنوان فیلم برتر جشنواره انتخاب شد.

فیلم ایرانی"شب، آن"به کارگردانی علیرضا رجاییه برنده جایزه ویژه سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه پریکوپیه  ProFiFest. صربستان شد.

امیر پورپزشک رایزن فرهنگی به دعوت یووانویج مدیر جشنواره درمراسم اعطای جایزه که روز پنجشنبه 22 شهریور ماه برابر 12 سپتامبر در خانه فرهنگ شهر پریکوپیه برگزار شد، شرکت و جایزه را به نمایندگی از کارگردان فیلم دریافت کرد.

در این جشنواره هزارفیلم کوتاه شرکت کرده بودند که 32 فیلم به مرحله نهایی راه یافتند و فیلم "شب، آن" به عنوان فیلم برتر جشنواره انتخاب شد.

 کشورهای صربستان، ایران، اسپانیا، چین، سوئد، فرانسه، کرواسی، اسلوونی، کانادا، یونان، سوئیس، بوسنی هرزگوین، آلمان، کانادا، ترکیه و نروژ  در پنج بخش کوتاه، انیمیشن، مستند، تجربی و داخلی در این جشنواره شرکت داشتند

پورپزشک دردیدار با یووانویچ مدیر جشنواره در خصوص زمینه های تقویت همکاری ها آمادگی رایزنی فرهنگی برای برگزاری هفته فیلم ایران را در این شهر اعلام کرد.

وی درمصاحبه با شبکه تلویزیونی سراسری صربستان RTS با تبریک برگزاری این جشنواره و اشاره به موفقیت های سینما و فیلمسازان ایرانی در سطح بین المللی، شرکت فیلم های ایرانی درجشنواره های مختلف صربستان را موجب تقویت تحکیم پیوندهای دوستی و شناخت دانست و از حضور فیلم ها و فیلمسازان صرب در جشنواره های ایران استقبال کرد.

1403/06/22

کد خبر 21056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =