سند «تربیت روحیه میهن پرستانه در فدراسیون روسیه» که به تازگی به دمای دولتی ارائه شده است، تاکید می‌کند که شیوه آموزش فرد برای عشق به میهن مهم نیست، بلکه نتیجه آن مهم می‌باشد.

   

پیش نویس قانون «تربیت روحیه میهن­پرستانه در فدراسیون روسیه» در  ۱۵ نوامبر توسط گروهی از نمایندگان مجلس به دومای دولتی ارائه شد. این سند نه تنها تعریف رسمی از «سرزمین پدری» ارائه می­دهد، بلکه گفته شده است که نمایندگان ادیان سنتی روسیه هم حق مشارکت در تربیت میهن پرستانه را دارند. همچنین شرح داده شده­است که چگونه باید به میهن خود عشق ورزید، از شیوه صحیح زندگی برخوردار و در آرزوی داشتن خانواده­ای پرفرزند بود.

این لایحه براساس اعتقاد نویسندگان آن یک «اصل اخلاقی و احساس اجتماعی است که محتوای آن عشق به روسیه و مردم آن، درک و آگاهی از وابستگی به آن­ها، تلاش و آمادگی برای خدمت به منافع کشور و مردم، هم راستا نمودن منافع شخصی با منافع کشور، وفاداری در مقابل حفاظت از مام میهن است».

تربیت میهن پرستانه، بر طبق اسناد به چندین حوزه تقسیم می­شود. معنوی و اخلاقی (در مجموع هدایت افراد برای خدمات ارزشمند به روسیه)، مدنی-وطن­پرستانه (این مورد نیز در جهت ظهور و تقویت آن است، «افتخار به مشارکت در اعمال برجسته اجداد و سنت­هایشان.») و نظامی-وطن پرستانه، که شامل حفظ یاد سربازان و افتخار نیروهای مسلح فدراسیون روسیه است.

گذشته از این، لایحه مذکور اهداف و کیفیت­هایی را که «وطن­پرستان تربیت­شده» باید دارا باشند، توصیف می­کند. شهروندان، به­ویژه باید نسبت به کار «به عنوان مهمترین ارزش زندگی» به طور ویژه توجه نشان دهند. مجموعه اقدامات تربیتی­ای نیز باید صورت گیرد.

برای کمک به این وطن پرستان آینده نباید تنها به مقامات سطوح مختلف یا سازمان­های غیرانتفاعی بسنده کرد، بلکه خانواده­ها و همچنین «فرقه­های مذهبی سنتی روسیه» مشارکت داشته باشند. در این سند گفته می­شود، کار بر روی تربیت میهن­پرستانه «پایداری و ابتکار منطقی در تحول چشم انداز جهان شهروندان» و همچنین «ارزش­های خود، منحصر به منافع جامعه، خانواده و دولت» را فراهم می­کند. به عنوان مثال، در مورد اهداف تربیت میهن­پرستانه در این لاحیه به این موارد اشاره شده است: حمایت از شهرت بناهای یادبود جنگی، ایجاد غرور ملی در میان نسل جوان برای دستاوردهای نسل­های پیشین و همچنین افزایش علاقه شهروندان به تاریخ نظامی روسیه و تاریخ­های ارزشمند.

در این سند همچنین بر این نکته تاکید می­شود که شیوه آموزش افراد برای عشق ورزیدن به میهن مهم نیست، بلکه نتیجه آن حائز اهمیت می­باشد.

منبع خبر: سایت گازیتا

https://www.gazeta.ru/social/۲۰۱۷/۱۱/۱۵/۱۰۹۸۸۰۷۲.shtml?updated

کد خبر 2246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =