۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷

رمضان عبداللطیف اف" رئیس جمهور داغستان با تاکید بر این موضوع که اکنون ۷۱ سال تمام دارد، علت استعفایش را سن بالای خود دانست.

رمضان عبداللطیف اف در مصاحبه با " گاواریت ماسکوا" اظهار داشت که دلیل اصلی این تصمیم سن و سال بالای وی است؛ در سال جاری وی ۷۱ ساله شده است.

عبداللطیف اف تصریح کرد: "استعفای خود را تحویل خواهم داد؛ به احتمال زیاد، همین امروز. بعدا چه پیش خواهد آمد؟ اگر زنده و سالم باشم جایی خواهم رفت. در این مورد برنامه‌های بسیاری دارم. اول اینکه، من معاون گروه آکادمی دولتی روسیه بودم. دوم، ممکن است عضو اساتید دانشگاه دولتی مسکو و دیگر مراکز بشوم. به همین دلیل بیشتر تصمیم دارم به فعالیت علمی و اجتماعی، مسائل روشنگری و فرهنگی بپردازم. طرح‌های زیادی پیش رو دارم. ظرفیت‌ها و فرصت‌های متعددی با بازنشستگی از این سمت وجود خواهد داشت. من شخصی هستم که هیچ وقت محدود و وابسته به پست و مقام نمی‌شوم. من در حوزه‌های مختلف هنری و علمی فعالیت می‌کنم. سن و سال دلیل اصلی استعفای من است، چرا که من ۷۱ سال تمام دارم. این دلیل استعفا است، زیرا در دیگر موارد و مسائل جمهوری در حال رشد است و بحران که در آن گرفتار شده بود را پشت سر گذاشته است."

وی هچنین از پیشنهاد جایگزین سخن گفت و تاکید کرد: "رئیس جمهور برای فعالیت شایسته از من تقدیر به عمل آورده است. به نظر من برای این اتفاق این بهترین زمان است که کشور در شرایط خوبی به سر می برد، نه زمانی که کشور به چالش افتاده است. من چندین گزینه را برای جایگزینی مطرح نموده‌ام، البته تصمیم نهایی را ریاست جمهوری خواهد گرفت. امیدوارم که مدیریت داغستان در دست افراد لایق قرار گیرد."

رمضان عبداللطیف اف در سال ۲۰۱۳ ریاست جمهوری داغستان را در دست گرفت. قبل از آن، وی در دومای دولتی فدراسیون روسیه فعالیت داشته و مسئول مسائل ملی و مسائل توسعه استقلال محلی بوده است، همچنین در سال های ۱۹۹۸-۱۹۹۹ به عنوان وزیر سیاست ملی فعالیت داشته است.

منبع خبر: گاواریت ماسکوا

https://govoritmoskva.ru/news/۱۳۶۰۵۴/

کد خبر 2260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =