در همایش بین المللی «قطار آینده» بر سهم ساکنین ملیت های مختلف در پیشرفت جنوب روسیه تاکید و برای عملکرد موثر هم گرایی و سازگاری نمایندگان اقلیت‌های ملی تلاش شد.

در همایش بین المللی «قطار آینده» که توسط سازمان­های بین المللی تحت حمایت مجلس عمومی فدراسیون روسیه، ششم اکتبر در ایستگاه کاگالنیتسکی استان راستف برگزار شد، بیش از سیصد نفر از شهروندان فعال از ده‌ها شهر و منطقه، کارشناسان، نمایندگان فرهنگی-ملی مناطق خودمختار، نمایندگان منطقه ­ای، نمایندگان شهرداری تالار اجتماعی و شوراها، نمایندگان ارگان‌های محلی خودگردان، معاون رئیس کمیته آموزش و علوم دومای دولتی فدراسیون روسیه لاریس تورتف، نماینده دومای ملی فدراسیون روسیه آلکسی کابیلیف، نمایندگان کمیته مجلس قانون گذاری استان راستف الکساندر نیچوشکین و ایکاترینا ستنیاکین حضور یافتند.

در همایش بین المللی «قطار آینده»

در چارچوب این همایش در خصوص جامعه مهاجران سخن به میان آمد، المپیادهای منطقه‌ای برگزار شد، مهم‌ترین مسئله مطرح شده در این همایش عبارت بود از سهم ساکنین ملیت­های مختلف در پیشرفت جنوب روسیه، علاوه بر این میز گردی به عنوان «بارش فکری» برای تعیین عملکرد موثر هم­گرایی و سازگاری نمایندگان اقلیت‌های ملی برگزار شد.

"لئونید شافیروف" سردبیر میزگرد، عضو مجلس عمومی فدراسیون روسیه شرکت کنندگان را با نتایج سه ایستگاه قطار آینده در مناطق آرلوفسکی، ماتویف کورگان، گلوبوکی آشنا نمود. در تاریخ ۶ اکتبر سال ۲۰۱۷ در این همایش بیش از هزار نفر شرکت نمودند.

شرکت کنندگان میزگرد برعملکرد بسیار فعال نمایندگان شهرداری شورای اجتماعی صحه گذاشتند، با سرعت عمل به اختلاف نظرهای نمایندگان ملیت های مختلف در خصوص ایجاد مسائل معیشتی پاسخگو بودند و نیز بر اهمیت عملکرد روشنگرانه در خصوص تحصیل و ورزش برای نمایندگان تمام ملیت ها به عنوان موثرترین حیطه برای  هم­گرایی و سازگاری نمایندگان اقلیت های ملیتی در جنوب روسیه تاکید کردند.

شرکت­کنندگان میزگرد تجربه جامعه آموزگاری ناحیه باگایوفسکی را که نتایج درخشانش در فرزندان جامعه مهاجران متبلور است را لایق انتشار دانست. تنها در سال ۲۰۱۷ سه نفر از دانش آموختگان این ناحیه  از خانواده‌هایی ترک موفق به کسب مدال طلا به جهت موفقیت های درخشان تحصیلی شدند.

علاقه شرکت‌کنندگان به مباحث باعث برگزاری مسابقات بهاره تخته نرد در ناحیه‌ی اگورلیکسکی گردید،  در این مسابقات افراد زیادی از ملیت­های مختلف شرکت نمودند. نمایندگان گردان­های جستجو در این منطقه به صورت مبتکرانه با شرکت نمایندگان ملی-فرهنگی خودگردان از سهم افراد ملیت­های مختلف در آزادی جنوب کشور از مهاجمان آلمانی فاشیست یاد کردند. چنین اقدامات مشابهی می­تواند در تمام مناطق انجام شود که یادآور آن روزهای فراموش نشدنی باشد.

لئونید شافیروف در خصوص نتایج جلسه خاطر نشان کرد: "شرکت‌کنندگان میز گرد به این نتیجه رسیدند که تعهد وفاق بین ملت­ها، عمل نیکوی بسیار بزرگیست. یکی از این کارهای سودمند می­تواند ایجاد مجمع بین‌المللی توریستی باشد که در چارچوب آن، نمایندگان ملت­های مختلف که در این منطقه و شهرهای مجاور زندگی می‌کنند، با معرفی آشپزخانه ملی، بازی­های ورزشی و کارهای هنری در افزایش پتانسیل پذیرش توریست در منطقه تاثیر گذار باشند. بنابراین علاوه بر امکانات گردشگری برای تفریح، توریست­ها می‌توانند مهمان مردم این مناطق باشند. شرکت کنندگان این تورها به طور معمول اماکن دیدنی مورد نظر خود را از طریق شبکه ی اینترنت می­یابند، اما قرار دادن نقشه، نوشتن یادداشت­ها، ایجاد و ارسال آگهی­های تبلیغاتی و ارائه جاذبه­ های گردشگری به زبان های مختلف می­تواند در جذب توریست موثر باشد."

شرکت‌کنندگان این همایش به اعضای تالار اجتماعی فدراسیون روسیه و نمایندگان دوما فدراسیون روسیه در خصوص ابتکار در اجرای مجمع توریستی بین‌المللی در آژانس فدرال توریسم و در آژانس فدرال  اقوام، توصیه­ ها و پیشنهادهایی ارئه نمودند. بنا به سخنان لئونید شافیروف، این ابتکار پیش از این این­ها توسط اعضای کمیسیون مجلس عمومی خودمختار محلی روسیه بررسی شده بود که مشتاقانه خواهان اجرای آن هستند.

نماینده دوما فدراسیون روسیه لاریس توتف به گرمی به ابتکار اجرای مجمع بین‌المللی توریستی پاسخ داد و از آمادگی برای اجرای آن سخن گفت.

در انتها به سوالات بخش المپیاد پاسخ داده شد. با توجه به تنها یه نمره اختلاف و به دلیل ترکیب سنی مختلف گروه ها، تیم منطقه اگورلیکسکی جایزه نقدی را به همان اندازه تیم برنده دریافت کرد.

منبع خبر: تالار اجتماعی فدراسیون روسیه

https://www.oprf.ru/press/news/۲۰۱۷/newsitem/۴۲۳۷۳

کد خبر 2280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =