مدینسکی وزیر فرهنگ و رییس انجمن نظامی_تاریخی روسیه، با لاوروف وزیر امور خارجه روسیه توافق نامه همکاری با هدف افزایش توجه به تاریخ روسیه امضا کردند.

ولادیمیر مدینسکی وزیر فرهنگ روسیه و سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، توافق­نامه همکاری بین انجمن نظامی-تاریخی روسیه و وزارت امور خارجه این کشور را امضا نمودند. این مراسم در ساختمان اصلی وزارت امور خارجه روسیه برگزار شد.

هدف از این توافق­نامه، همکاری این دو سازمان با هدف گسترش و توسعه تاریخ روسیه در خارج از کشور، گسترش پروژه­ های آموزشی و علمی، همچنین توسعه همکاری­ های بین­ المللی در حوزه علوم انسانی است. این سند همچنین برای مطالعه میراث تاریخی نظامی روسیه در خارج از کشور، گرامیداشت نظامیان و مبارزان در راه وطن، حمایت از طرح­ های عمومی و توسعه گردشگری تاریخی-نظامی است.

ولادیمیر مدینسکی وزیر فرهنگ روسیه پس از امضای توافق­نامه تاکید کرد: «با امضای این توافق­نامه، ما نه تنها برای آینده برنامه ریزی می­کنیم، بلکه به پیشرفت واقعی این طرح­ ها نیز نگاه واقع بینانه­ ای خواهیم داشت.»

وی در ادامه تاکید کرد، بازگشایی انجمن­ های مدنی-اجتماعی روسیه در خارج از کشور، موجب گسترش ارتباطات با نمایندگی­ های دیپلماتیک داخلی می­گردد و این امر یک راه تعامل و کمک واقعی به دیپلمات­ های روسیه است. در راستای این طرح، تعداد زیادی از مجسمه­ ها و یادبودهای نظامیان و مشاهیر روسیه در خارج از کشور در سال­های اخیر، از جمله در فرانسه و اسلوونی افتتاح گردیده است. در اتریش، جمهوری چک و لهستان نیز به زودی مجسمه­ های یادبود نظامیان روس افتتاح می­گردد.»

همچنین، در فرانسه در منطقه گرونوبل در سال ۲۰۱۵، در آرامگاه مشهور سنت – راک،  سنگ مزار سربازان روسی در طول جنگ جهانی اول نصب گردید. در این آرامگاه، نه تنها ده ها و صدها نفر از سربازان فرانسه، بلکه سربازان روسی کشته شده در طول جنگ جهانی اول نیز دفن شده اند.»  

سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در ادامه تاکید کرد که امروز یک پیشرفت مهم در توسعه همکاری بین وزارت امور خارجه و انجمن تاریخی-نظامی روسیه صورت گرفته است: «ما با همکاری طولانی مدت با هدف حفظ یاد قهرمانان، حفظ تاریخ نظامی روسیه، حفظ آثار قدیمی و گشایش آثار جدید، این توافق­نامه را امضا نموده­ایم. این سند، یک چارچوب قانونی برای توسعه و تقویت همکاری­های پیشین فرهنگی نظامی کشور و انجام فعالیت­های مشترک در این زمینه است. در این راستا، گشایش بناهای یادبود نظامی روسیه در خارج از کشور موجب می­گردد تا هموطنان مقیم خارج از کشور بتوانند به قهرمانان کشور خود احترام گذاشته و به سرزمین مادری خود افتخار کنند.»

منبع خبر: سایت وزارت فرهنگ فدراسیون روسیه

https://www.mkrf.ru/press/news/rvio_i_ministerstvo_inostrannykh_del_rossiyskoy_federatsii_podpisali_soglashenie_o_sotrudnichestve/

کد خبر 2394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =