هفتمین فستیوال فرهنگ و ورزش ملل قفقاز شمالی در اینگوش برگزار می‌شود و این روزها بازار جلسات کارگروه‌های تدارکات این فستیوال بسیار داغ است.

اخیرا جلسه­ کارگروه­ های تدارکات و برپایی فستیوال سالانه­ فرهنگ و ورزش ملل قفقاز در جمهوری اینگوش، به ریاست وزیر فرهنگ جمهوری اینگوش برگزار شد. در این جلسه که با حضور گروه کارگردانی مؤسسه­ دولتی و فدرال فرهنگ «هیأت رئیسه­ فدرال مراسم فرهنگی عمومی» شهر مسکو، نمایندگان وزارت آموزش جمهوری اینگوش، وزارت ورزش جمهوری اینگوش، کمیته­ جوانان جمهوری اینگوش و رؤسای گروه­ های رقص و باله­ اینگوش تشکیل شده بود، مسائل مربوط به برپایی افتتاحیه­ رسمی فستیوال مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گفته وزیر فرهنگ، فستیوال فرهنگ و ورزش ملل قفقاز در اینگوش امسال برای نخستین بار برگزار می­شود. هم اکنون در جمهوری، تدارک این مراسم دیده می­شود که برای تمام قفقاز شمالی حائز اهمیت است. قرار است تقریباً در تمام رشته­ های ورزشی که در برنامه­ فستیوال آمده مسابقات برگزار شود. محل دیگری که برای رقابت ورزشکاران در نظر گرفته شده است، استادیوم لیسه در شهر نازران خواهد بود؛ جایی که مسابقات تیراندازی با کمان و مینی فوتبال برگزار خواهد شد.

میهمانان فستیوال علاوه بر مسابقات ورزشی، برنامه­ های فرهنگی نیز خواهند داشت؛ از جمله: اجرای کنسرت در محوطه­ مقابل خانه­ فرهنگ. برگزاری بازی­ های قفقازی برای ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۶ در نظر گرفته شده است.

منبع: وزارت فرهنگ جمهوری اینگوش

http://mincultri.ru/news/detail.php?ID=۴۵۲۶

کد خبر 2426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =