اینگوشتیا با فعالیت های فرهنگی و استفاده از توبه کنندگان در ساخت و ساز و ارائه مشاوره های روانشناسی افرادی که به گروهک داعش پیوسته بودند را به جامعه و سلامت برمی گرداند.

کمیسیونی در جهت اصلاح شورشیان بازگشتی به ریاست اینگوشتیا در سال ۲۰۱۱ تشکیل شد که در ساختار آن نمایندگان مجلس، دولت مردان، وزارت خارجه، سازمان اطلاعات، شواری امنیت ملی، وزارت دادگستری، روحانیت و مراکز حقوق بشر فعالیت دارند.

مقامات اینگوشتیا اعلام آمادگی کردند تا شیوه­ ها و اسلوب کاری رفتار با شورشیانی که به گروه های تروریستی پیوسته­اند و اکنون قصد بازگشت دوباره به زندگی صلح آمیز را دارند، را در اختیار دولت سوریه قرار دهد و تجربه خود در این زمینه را با آنها به اشتراک بگذارد.

به گزارش خبرگزاری اینترفاکس جنوبی، تمامی منابع آموزشی شیوه اصلاح این افراد به زبان عربی برگردانده شده است. تمامی منابع مورد لزوم که اینگوشتیا در نحوه برخورد با شورشیان بازگشتی تجربه کرده است در اختیار دولت سوریه قرار گرفته است تا مورد استفاده قرار گیرد.

طبق تجربه اینگوشتیا در این زمینه، برای افراد جوانی که توبه کرده­اند و خانواده­های آنها که راه بازگشت به زندگی صلح آمیز را برای فرزندانشان در نظر دارند، روندی پیش گرفته شده است که از آنها در پروژه های ساخت و ساز استفاده می­شود و زمین کشاورزی برای کار در اختیار آنها گذاشته می­شود و امکان بازگشت به تحصیل و آموزشکده ­ها فراهم می­شود و کمک­هایی مانند مشاوره­ حقوقی و روانشناسی در اختیار آنها قرار می­گیرد.

به عنوان نمونه می­توان از جمله تجربیات موفق اینگوشتیا، به سه جوان اشاره کرد که به گروه ممنوعه تروریستی داعش پیوسته بودند و در حملات مسلحانه این گروه تروریستی در سوریه شرکت داشتند و یکی از آنها عضو گروه تروریستی «جیش المهاجرین والانصار» نیز بود. این جوانان در حال حاضر توبه کرده اند و تحت اصلاح هستند.

این کمیسیون اصلاح و آموزش به ریاست دولت اینگوشتیا، کار خود را از سال ۲۰۱۱ شروع کرده است و با کمک سایر نهاد­های حکومتی نامبرده در پیشبرد اهداف کمیسیون فعالیت می­کند.

منبع خبر:  سیاست قفقاز

http://kavpolit.com/articles/ingushetija_podelilas_opytom_adaptatsii_boevikov_k-۳۷۲۰۲/

کد خبر 2428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =