سرویس فدرال نظارت در حوزه روابط و فناوری اطلاعات و ارتباطات جمعی روسیه، اعلام نمود، مسدود کردن تلگرام به طور موقت موجب ایجاد اختلال در دیگر شبکه های اجتماعی از جمله یاندکس و فیسبوک شده است.

سرویس فدرال نظارت در حوزه روابط و فناوری اطلاعات و ارتباطات جمعی روسیه در صفحه فیس بوک خود اعلام نمود، فیلترینگ تلگرام به خاطر مشکلات فنی موجب اختلال کوتاه مدت در IP آدرس های شبکه های اجتماعی خارجی و روسی شد؛ این مشکل حل می شود.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام نمود، «طبق گزارش های رسانه ها در خصوص فیلترینگ برخی آدرس های آی پی شبکه های اجتماعی روسی و خارجی، آی پی های آنها دچار فیلترینگ نشده اند.»

سازمان نظارت روسیه در عین حال اعلام نمود که قصد ندارد آدرس های آی پی این اپراتورهای مخابراتی را محدود نماید.

روزنامه کامرسانت به نقل از سازمان نظارت روسیه نوشت که بیش از ۱۸۰ آدرس آی پی شبکه های اجتماعی فیسبوک، توئیتر، ادناکلاسنیکی و و کانتکت در روسیه مسدود شده است. در این لیست، برخی از آدرس های IP یاهو و سرویس روسی روزنامه های «لایو اینترنت» یافت می شود.

در اوایل ماه آوریل دادگاه محلی تاگسکی درمسکو به دلیل عدم ارائه کلید رمزگزاری کاربران به دولت روسیه، رای به مسدود نمودن شبکه اجتماعی تلگرام داد. قاضی دادگاه، جولیا اسمولین اعلام نمود که، دسترسی به این پیام رسان تا زمان انتقال کلید و الگوریتم رمزگشایی کاربران محدود می شود.

به نقل از سازمان نظارت، برای جلوگیری از مسدود کردن تلگرام سایت های آمازون و گوگل به عنوان متولی امر دست به کار شدند، که این امر موجب مسدود کردن آدرس آی پی این شرکت ها شد در روسیه شد.

منبع خبر: خبرگزاری ریا نووستی

https://ria.ru/society/۲۰۱۸۰۴۲۷/۱۵۱۹۵۲۰۱۸۳.html

کد خبر 2430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =