رئیس آژانس امور اقوام در عرصه امور ملی اولویت در عرصه‌ی سیاست ملی را بازگشت عناصر قومی- فرهنگی به آموزش دانست.

ایگور بارینوف، رئیس آژانس امور اقوام در عرصه امور ملی، در کنفرانسی تخصصی- تحلیلی تحت عنوان «مسائل جدی در حوزه راهبردهای سیاست ملی دولت فدراسیون روسیه تا بازه زمانی ۲۰۲۵» حضور یافت. تصمیماتی توسط آژانس فدرال در خصوص امور ملی در این موارد اتخاذ شد: «روابط بین ملل و گفت و گو در خصوص پیشرفت روابط بین ملل در روسیه و همچنین نتیجه ی اجرای استراتژدی سیاست های ملی دولت.»

در این کنفرانس، محمد سلام محمدوف، معاون رئیس امور دفتری رئیس جمهور فدراسیون روسیه، پاول زنکوویچ، معاون وزیر آموزش و علوم فدراسیون روسیه، نمایندگان وزارت کشور فدراسیون روسیه، دومای دولتی، شورای فدرال، دولت­های منطقه­ ای و انجمن­های تخصصی و علمی حضور داشتند.

محمدسلام محمدوف تاکید کرد: «وضعیت در عرصه سیاست ملی در روسیه طی  ۵ سال اخیر در جهت مثبتی تغییر یافته است. راهبرد، پایه مرحله جدیدی برای تحقق آن است. در این راهبرد مساله تفاهم ملی پایه گذاری شده­ است. راهبرد در حکم سند زنده­ ای است که متناسب با تغییرات زمان عوض میشود.»

ایگور بارنوف در سخنرانی ­اش مسائل جدیدی را مطرح کرد که انجام آن برعهده سازمان تحت نظارت وی است.

امروزه در عرصه سیاست ملی مسائلی مطرح است که برای حل آن­ها باید از رویکردهای نوینی به کار گرفته شود. یکی از این مسائل در آینده نزدیک، بازگشت عناصر قومی و فرهنگی به آموزش است. از سنین کم و با شیوه­ای مناسب کودک باید کشورش را به عنوان کشوری چند ملیتی بپذیرد. همچنین در مدارس و آموزشگاه‌های عالی باید در خصوص تنوع­ قومیتی آموزش­های لازم داده شود. رئیس آژانس امور اقوام خاطر نشان کرد: « برای حل این مسائل ما به طور تنگاتنگی با وزرات آموزش و علوم همکاری می­کنیم.»

در چارچوب این کنفرانس، پنج پنل نیز تشکیل شد که پیرامون مسائل آموزشی، تربیت میهن دوستی جوانان، سازگاری­ های فرهنگی و اجتماعی مهاجران، حفظ و توسعه تنوع قومی، فرهنگی و زبانی ملل در روسیه،  حمایت از سیاست­های ملی دولت به گفتگو پرداختند.

منبع خبر: سایت آژانس فدرال امور اقوام

http://fadn.gov.ru/news/۲۰۱۷/۱۲/۱۹/۳۵۱۷-igor-barinov-prioritetnaya-zadacha-v-sfere-natsionalnoy-politiki-vozvraschenie-etnokulturnogo-komponenta-v-obrazovanie

کد خبر 2450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =