رئیس آژانس فدرال امور اقوام روسیه در پنجمین همایش سیاسی بین‌المللی« قفقاز روسیه» با اشاره به این موضوع که باید تصویری مثبت از قفقاز شمالی در ذهن‌ها نقش بندد، تاکید کرد که باید جوانان را همچون قهرمانان پرورش داد.

آژانس فدرال امور اقوام با مشارکت دولت جمهوری چچن، دهم ماه اکتبر ۲۰۱۷ در شهر گروزنی (جمهوری چچن) پنجمین همایش سیاسی بین المللی« قفقاز روسیه» را برگزار نمودند.

جلسۀ عمومی را "رمضان قدیروف" رئیس جمهور چچن افتتاح کرد. وی گفت: "ما افتخار می‌کنیم و دوستی و هماهنگی بین ملت‌ها را گرامی میداریم؛ اخیرا در جمهوری چچن حتی یک اختلاف حل نشده باقی نمانده است." وی همچنین تاکید کرد: "این نتیجه یک سیاست ملی متعادل و صالح است."

وی خاطر نشان کرد، در این همایش پیرامون موضوعات بسیار مهمی همچون ثبات وضعیت اجتماعی-سیاسی و اجتماعی-اقتصادی در مرزهای جنوبی روسیه که یکی از مهم ترین عوامل حفظ امنیت و یکپارچگی دولت است، سخن به میان خواهد آمد.

"ایگور بارینوف" رئیس آژانس فدرال امور اقوام روسیه در سخنرانی خویش تاکید کرد که امروزه یکی از مسائل کلیدی، شکل‌گیری یک تصویر مثبت از مردم قفقاز شمالی است. وی گفت: "باید جوانان را همچون قهرمانان پرورش داد، که چنین نمونه هایی در تاریخ قفقاز شمالی بسیار است."

او به موضوع نمادگرایی نیز اشاره کرد، که انجمن «قفقاز روسیه» در یکی از مناطق پویا و در حال توسعه منطقه قفقاز شمالی - جمهوری چچن برگزار می‌شود.

"آلگ سافانف" رئیس آژانس توریست روسیه در خصوص چشم‌انداز پیشرفت توریسم درناحیۀ قفقاز شمالی- جمهوری چچن گفت: "ما باید از طریق توسعۀ توریسم نشان دهیم قفقاز شمالی منطقه­ ای امن است و کلیشه ­های ذهنی را در این زمینه از بین ببریم. امروزه نواحی قفقاز شمالی توریست­ها را دعوت می‌کنند  و ما درصدد ایجاد تورهایی برای قفقاز شمالی هستیم."

علاوه بر جلسۀ عمومی، بخش­هایی نیز در زمینه­ های مختلف با موضوعات مذکور به فعالیت پرداختند؛ « نقش رسانه­ ها در حفظ و پیشرفت همکاری بین مردم قفقاز شمالی»، «مشارکت جوانان در ورزش؛ پرورش مسائل فرهنگی طرفداری (برای دیدار با جام جهانی ۲۰۱۸)»؛ «فرایند پیشگیری و غلبۀ موفق بر عواقب ناشی از درگیری­های بین نژادی و مذهبی و مقابله­های شهروندی»؛ « توسعه آموزش مذهبی در قفقاز شمالی به عنوان عاملی برای مقابله با گسترش ایدئولوژی افراطی.»

این همایش تا یازدهم اکتبر ادامه خواهد داشت. در چارچوب این انجمن همچنین جلسه‌ای با موضوع توسعۀ گردشگری در شهرهای شمالی قفقاز برگزار خواهد شد.

منبع خبر: آژانس فدرال امور اقوام

http://fadn.gov.ru/news/۲۰۱۷/۱۰/۱۰/۳۴۲۲-igor-barinov-nuzhno-vospityvat-molodyozh-na-primerah-geroizma-kotoryh-ne-malo-v-nashey-obschey-s-severnym-kavkazom-istorii

کد خبر 2458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =