ولادیمیر فیلیپوف رییس دانشگاه دوستی ملل روسیه، یکی از مسائل امروز جامعه را تحصیل اقوام گوناگون در کنار یکدیگر دانست. در این خصوص وی به ضرورت آموزش دینی-اخلاقی دانشجویان اشاره نمود.

به گفته ولادیمیر فیلیپوف رییس دانشگاه دوستی ملل روسیه، امروز ضرورت دارد که با وزارت علوم روسیه در خصوص تدوین طرحی برای آموزش دینی-اخلاقی دانشجویان در تمام سطوح گفتگو شود.

به گزارش خبرگزاری آرگومنتی فاکتی، ولادیمیر فیلیپوف در جلسه پارلمانی شوای فدراسیون که به مناسبت میلاد مسیح برگزار شد، در خصوص ضرورت تدوین طرح آموزش دینی-اخلاقی دانشجویان صحبت کرد. وی در این رابطه گفت: «واضح است که زمان آن رسیده تا با وزارت علوم روسیه درخصوص یک طرح آموزشی دینی-اخلاقی در تمامی سطوح آموزش از ابتدایی تا دانشگاه گفتگو شود.»

امروز مشکل جامعه ما این است که چه در مدارس و چه در دانشگاه ها اقوام مختلف در یک کلاس و کنار هم مشغول به تحصیل هستند، حال آنکه این امر پیشتر به این شکل بروز نکرده بود.

علاوه بر این، فیلیپوف معتقد است که باید به کیفیت تدریس اصول فرهنگ دینی و اخلاق غیردینی در مدارس توجه ویژه شود، چرا که نتیجه کار همین معلم­ ها، اصولی را در دانش آموزان نهادینه می­کند که بعدها در جامعه و در زندگی نمود خواهند یافت.

به گفته وی، آنچه امروز در مدارس تحت عنوان فرهنگ دینی تدریس می­شود، از کیفیت کافی برخوردار نیست. برنامه درسی نامفهوم است و معلم ­ها تکالیف دشواری به دانش آموزان می­دهند.

الگا واسیلِوا وزیر علوم روسیه پیشتر گفته بود که وزارتخانه مشغول کار روی برنامه درسی مدارس و بویژه دو درس اصول فرهنگ دینی و اخلاق غیردینی است.

منبع: ریانووستی و آرگومنتی فاکتی

https://ria.ru/religion/۲۰۱۸۰۱۲۵/۱۵۱۳۳۲۲۷۶۰.html

http://www.aif.ru/society/education/rektor_rudn_predlozhil_razrabotat_koncepciyu_duhovnogo_obrazovaniya

کد خبر 2595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =