هشتمین جشنواره فرهنگ و ورزش ملت قفقاز به کوشش وزارتخانه های فرهنگ و ورزش روسیه برگزار شد.

هشتمین جشنواره فرهنگ و ورزش ملت قفقاز از ۳۰ سپتامبر تا یکم اکتبر در ولادی قفقاز برگزار شد. وزراتخانه‌های فرهنگ و ورزش فدراسیون روسیه برگزارکنندگان این جشنواره بودند.

"آدیس بایسلطان‌اف" معاون اول وزارت فدراسیون روسیه در امور قفقاز شمالی در این رابطه اظهار داشت: "این جشنواره مورد علاقه تمامی ساکنین مناطق قفقاز شمالی است و هر سال به تعداد شرکت‌کنندگان و مهمانان آن افزوده می‌شود و امید است که این سنت نهادینه شود و سال‌های طولانی برپا باشد. لازم به ذکر است که قفقاز شمالی برای اولین بار است که میزبان چنین برنامه فرهنگی و ورزشی بزرگی می باشد."

در این جشنواره "والری پاپکوف" پیام خوش آمد گویی از طرف "آلیگ بیلاونتسف" نماینده تام الاختیار ریاست جمهوری فدراسیون روسیه در منطقه فدرال قفقاز شمالی را خطاب به شرکت‌کنندگان در این جشنواره قرائت نمود. در این متن آمده است: "این جشنواره نشان‌دهنده سنت‌ها و آداب و رسوم غنی و گران‌بهای ملت‌ها می‌باشد و قدرت روح نمایندگان ملت قفقاز شمالی در رقابت زیبای فرهنگی و ورزشی انعکاس می‌دهد."

شرکت‌کنندگان در این جشنواره در ۱۲ نوع ورزش، از جمله، دو و میدانی، مچ اندازی، وزنه برداری،طناب کشی، تیراندازی، به رقابت پرداختند.  در این جشنواره ۳۵۰ هزار نفر از مناطق مختلف قفقاز شمالی شرکت نمودند.

منبع خبر: ریدوس

https://www.ridus.ru/news/۲۶۲۳۹۹

کد خبر 2683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =