تحصیلات، نگرانی از موقعیت شغلی و بی مسئولیتی مردان، باعث افزایش سن بارداری و حتی صرف نظر از بارداری در زنان روسیه شده است.

زنان روسیه برای بچه­ دار شدن عجله ­ای ندارند. آنها ترجیح می­دهند تا بیست و پنج سالگی برای خود موقعیت شغلی ایجاد کنند و وضعیت خود را پایدار سازند. براساس اطلاعات آژانس فدرال آماری دولت، سن مادر شدن خانم­ها از بیست سال و نه ماه به بیست و شش سال و یک ماه افزایش یافته است.

طبق نظر پزشکان، سن مطلوب برای اولین بارداری ۱۷ تا ۱۹ سال است، اما خانم­ها بی­ توجه به آن، شرایط را به گونه دیگری پیش می­برند. آنها در پی کسب تحصیلات، ایجاد موقعیت شغلی و جستجوی شریک زندگی خود هستند و به هیچ وجه به بچه­ دار شدن فکر نمی­کنند. این در حالی است که پس از سی سالگی، زایمان برای خانم­ها تبدیل به یک مشکل جدی می­شود. هرچه سن مادر بیشتر باشد، او از بیماری­های بیشتری رنج خواهد برد، و خطر تولد کودک با نقایص رشدی نیز وجود دارد.

علاوه براین، مردان را نیز می­توان مقصر این مشکل دانست. به گفته کارشناسان، زنان اعتماد خود را نسبت به مساله تکیه­ گاه بودن مردان از دست داده­ اند و نمی­توانند در مراحل تولد و آموزش نسل آینده به آنها تکیه کنند.

در نتیجه بسیاری از روس­ها امروزه خود را محدود به داشتن یک فرزند می­کنند، و تنها ۲۶/۵% از زنان دو فرزند دارند. یک سوم از زنان هم معتقد بر آن هستند که هیچ­گاه صاحب فرزندی نخواهند بود.

منبع خبر:  آرگومنتی

http://argumenti.ru/society/۲۰۱۸/۰۱/۵۶۱۲۷۴

کد خبر 2975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =