معاون اول اداره دینی مسلمانان فدراسیون روسیه و رئیس انستیتو اسلامی مسکو طی سخنرانی در نشست شورای بین مذهبی روسیه بر توسعه گفتگوی بین مذهبی تاکید کرد.

"دمیر محی‌الدین‌اف" معاون اول اداره دینی مسلمانان فدراسیون روسیه و رئیس انستیتو اسلامی مسکو به دستور راویل عین الدین در نشست شورای بین مذهبی روسیه شرکت کردند.

این نشست اواخر ماه اکتبر سال جاری به ریاست اسقف کریل برگزار شد. رهبران فرق سنتی، رجل سیاسی و اجتماعی برجسته در این نشست حضور یافتند. در این نشست دمیر محی‌الدین‌اف به ایراد سخنرانی پرداخت و به طور خلاصه به مسائل اساسی توسعه گفتگوی بین مذهبی و همکاری اشاره کرد. همچنین وی بر پرهیز از تنش و تفرقه تاکید داشت.

دمیر محی‌الدین‌اف در خطاب به شرکت کنندگان در نشست اظهار داشت که تلاش در راستای تحقق مسائل حوزه اصول فرهنگ مذهبی-اخلاقی ملت روسیه یکی از مهم ترین موضوعات گفتگوی بین‌المللی در سطح امروزی به شمار می‌آید. معاون اول اداره دینی مسلمانان فدراسیون روسیه تصریح کرد که در ماه سپتامبر سال جاری ملاقات وی با رئیس بخش آموزش و تالیف کتب دینی مسکو در فضایی مثبت و با نتیجه مطلوب برگزار شد.

وی همچنین تصریح کرد که اداره دینی مسلمانان فدراسیون روسیه و شورای مفتیات این کشور، حامی رویکرد مناسب تحقق دوره اصول فرهنگی مذهبی و سکولار و اصول فرهنگ مذهبی-اخلاقی ملت روسیه که باعث توسعه نگرش و جهان بینی دانش پژوهان خواهد شد، می باشد.

منبع خبر: انستیتو اسلامی مسکو

http://miu.su/index.php/lenta/item/629-vystuplenie-damira-mukhetdinova-na-zasedanii-mezhreligioznogo-soveta-rossii

کد خبر 2994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =