در تاتارستان و قفقاز شمالی شورای بین مذهبی با هدف تاسیس شعب منطقه ای، در راستای مبارزه با افراطی گری و تروریسم برگزار شد.

شورای بین مذهبی روسیه از تاسیس شعبه منطقه ای در قفقاز شمالی با مرکزیت پتیگورسک و جمهوری تاتارستان با مرکزیت قازان خبر داد. به گزارش اینترفاکس، هدف از ایجاد این شعبه ها، مبارزه با افراطی گری و تروریسم و همچنین احیا و فعال نمودن همکاری بین مذهبی است.

به نقل از خبرگزاری اینترفاکس، در این نشست تاکید گردید که در شرایط افزایش تهدیدات تروریستی، هماهنگی تلاش ها و فعالیت جوامع مذهبی بسیار حائز اهمیت است. این امر، به خصوص در رابطه با مناطقی که خطر بازگشت افراطیون در آنها بسیار جدی است، بیشتر ضرورت می­یابد. ریشه کن کردن افراطی گری در تمام سطوحی که وجود دارد، همچنین پیشگیری از این جریان بسیار ضروری است. هر شهروند این کشور بایستی از آموزه­ های ادیان سنتی آگاه باشد و بداند که ایدئولوژی تروریسم با اساس  بنیادی هر مذهب مغایرت دارد.

لازم به ذکر است که کامل حضرت سمیعولین مفتی جمهوری تاتارستان نیز در این نشست حضور داشت و برای شرکت فعال در فعالیت شعبه شورای بین مذهبی در این جمهوری اعلام آمادگی نمود.

منبع خبر: خبرگزاری اسلام امروز

https://islam-today.ru/novosti/2018/03/28/filialy-mezreligioznogo-soveta-poavatsa-na-severnom-kavkaze-i-v-tatarstane/

کد خبر 3038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =