آمارها نشان می‌دهد که داغستان طی سال جاری بیشترین جرایم تروریستی را در روسیه داشته است.

در سال جاری داغستان سرآمد بیشترین جرایم تروریستی در میان مناطق فدراسیون روسیه بود؛ در این جمهوری ۴۲۴ جرم تروریستی ثبت شده است.

چچن با ۲۰۷ مورد در جایگاه دوم قرار دارد و مقام سوم را از این حیث کاباردینو-بالکاری با ۱۲۱ مورد جرایم تروریستی به خود اختصاص داده است.

علاوه براین، مسکو، اینگوشتیا، تاتارستان در میان ده منطقه اول هستند. تنها در ۱۱ منطقه روسیه حتی یک جرم تروریستی ثبت نشده است.

منظور از این جرایم حملات تروریستی نیست، بلکه جرایم تروریستی طیف وسیعی از جرایم کیفری را شامل می شود که به نوعی مرتبط با تروریسم باشد. در قانون کیفری روسیه و در مواد پیش‌بینی کننده مسئولیت انجام جرایم تروریستی نوشته شده که تنها همین مفهوم را دربردارد.

در وهله اول در ماده ۲۰۵ (حمله تروریستی)، ماده ۲۰۶ (گروگانگیری)، ماده ۲۰۸ (سازماندهی حمله مسلحانه غیرقانونی ویا شرکت در آن)، ماده ۲۰۵-۱ (کمک به فعالیت تروریستی)، ماده ۲۰۵-۲ (دعوت به اجرای فعالیت تروریستی یا توجیه تروریسم در مطبوعات)، ماده ۲۱۱ (هواپیما ربایی)، همچنین در همین رابطه ماده ۲۷۷ (سوء قصد به جان فعالان دولتی یا اجتماعی)، به این مفهوم همچنین ماده ۲۷۸ (اشغال خشونت آمیز قدرت یا نگه داشتن آن با خشونت)، ماده ۲۷۹ (اغتشاش مسلحانه) و ماده ۳۶۰ (حمله به افراد یا موسساتی که از دفاع بین المللی بهره می برند).

منبع خبر: ان- قفقاز

https://onkavkaz.com/novosti/۳۴۶۶-severnyi-kavkaz-lider-po-terroristicheskim-prestuplenijam.html

 

کد خبر 3113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =