رئیس کمیته آزادی اخلاق و همکاری با سازمان‌های مذهبی جمهوری داغستان در پنجمین کنگره رهبران مذهبی منطقه قفقاز شمالی، این گردهمایی فعالان مذهبی را نشانگر دغدغه نسبت به مسائل جامعه و آینده آن دانست.

پنجمین کنگره رهبران مذهبی منطقه قفقاز شمالی با عنوان «تجربه سازمان‌های مسلمان قفقاز شمالی در مبارزه با ایدئولوژی افراطی‌گری و تروریسم» ۱۵ ماه نوامبر در خانه دوستی شهر ماخاچ قلعه برگزار شد.

"محمد عبدالرحمان‌اف" رئیس کمیته آزادی اخلاق و همکاری با سازمان‌های مذهبی جمهوری داغستان ریاست این برنامه را بر عهده داشت. فعالان مذهبی، روحانیون، علما و اساتید از مناطق مختلف روسیه در این برنامه حضور یافتند.

مفتی شیخ احمد عبدالرحمان‌اف خاطر نشان کرد که این کنگره برای پنجمین بار است که نمایندگان مذهبی سراسر کشور را گرد هم می آورد: "گردهمایی فعالان مذهبی نشانگر دغدغه نسبت به مسائل جامعه و آینده آن است، حاکی از نگرانی و حفاظت از جوانان در برابر جریانات مخرب موجود است. البته باید در نظر داشت که کارهای زیادی لازم است انجام داد تا اصول اصیل و صحیح مذهبی را به نسل آینده تحویل داد. جوانان به دلیل عدم اطلاعات کافی و نیروی درونی مناسب، به راحتی تحت تاثیر جریانات مختلف قرار می‌گیرند. دشمنان و مخالفان اسلام از این نکته استفاده می‌کنند. تحت تاثیر این ویروس جوانان ما در عضویت گروهک های افراطی و تروریستی وارد شدند. برگرداندن این جوانان به زندگی طبیعی کاری بسیار سخت و پیچیده است. وظیفه ما و شما کمک به جوانان در تعیین و تشخیص حقایق و تفکیک آن از ظلمات است. قطعا این امر زمان زیادی و تلاش مستمری می‌طلبد و من امیدوارم که شرکت‌کنندگان در این کنگره اقدامات مناسب در راستای اتحاد جوانان کشور شود، و احیای ارزش های معنوی راستین انجام دهند."

"اسمائیل بردیف" رئیس مرکز هماهنگی مسلمانان قفقاز شمالی و مفتی کاراچایف-چرکسی با تاکید بر نقش مذهب در جامعه اظهار داشت: "در تمامی عصرها و ادوار مسلمانان حامی وحدت دولت بوده‌اند. امروز نیز به مانند سابق ما حامی وحدت کشور هستیم و باید در راستای آن تلاش کنیم، چرا که شرایط کنونی بسیار حساس و پیچیده است."

حاضرین و سخنرانان در این کنگره از نقش حفظ و ترویج ادیان سنتی، تحکیم پتانسیل معنوی-اخلاقی جامعه، صلح و توافق بین مذهبی و بین ملیتی و مبارزه با افراطی گری و تروریسم سخن گفتند.


منبع خبر: آژانس خبری جمهوری داغستان

https://www.riadagestan.ru/mobile/news/society/kongress_religioznykh_liderov_severnogo_kavkaza_sostoyalsya_v_makhachkale

کد خبر 3147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =