۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶

بیش از ۷۰ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی برگزار شده در مسکو، تمایل خود به حضور در امور خیریه را اعلام داشتند. یک نهم از شهروندان، در فعالیت های نیکوکاری مشارکت فعال دارند.

در سراسر جهان، روز ۲۷ فوریه با عنوان روز انجمن­های خیریه نام گذاری شده است. به مناسبت این روز، جامعه شناسان نتایج نظرسنجی درباره نگرش شهروندان مسکو به انجمن ها و سازمان های امور خیریه را منتشر کردند. بیش از یک هزار شهروند روسیه در این نظر سنجی شرکت کردند. 

از میان هر ۱۰ نفر، یک نفر به طور فعال در فعالیت های نیکوکاری شرکت می­کند. بیش از ۷۰ درصد از شرکت کنندگان، حاضر به شرکت در امور خیریه هستند. بر اساس این نظر سنجی، تنها یک پنجم شهروندان در فعالیت­های خیرخواهانه شرکت فعال داشتند و فقط یک دهم از شهروندان به عنوان «داوطلب» در فعالیت های نیکوکارانه مشارکت داشتند.

بیش از ۶۰ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام داشتند که پیش از این، در خصوص فعالیت­های انجمن های نیکوکاری اطلاعات کافی داشته اند، اما فقط ۱۳ درصد از شرکت کنندگان توانستند نام یکی از این انجمن های نیکوکاری را به خاطر بیاورند.

مسکو، شهر پیش قدم در حوزه توسعه جامعه مدنی در روسیه است. در این شهر حدود ۳۳ هزار و ۵۸۳ انجمن نیکوکاری وجود دارد که شامل بیش از شش هزار انجمن اجتماعی است. در روز ۲۷ فوریه، سرگی سابینین (شهردار مسکو) کمک های شهرداری مسکو در خصوص اجرای پروژه های نیکوکاری را تصویب نمود. میزان کمک هزینه مالی به این سازمان ها و انجمن ها، حدود ۴۰۰ میلیون روبل (۶۹۰۰۰۰۰ دلار) تخمین زده شده است.

کمیته ارتباطات اجتماعی، مسئول برگزاری طرح «مسابقه تامین بودجه مالی» برای انجمن های نیکوکاری در کشور است. بر اساس این طرح، به مدت ۱۵ سال بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ موسسه نیکوکاری تامین مالی شده اند، در مجموع حجم  بودجه سرمایه گذاری در این سازمان ها به بیش از ۴/۱ میلیارد روبل (۲۴۱۰۰۰۰۰ دلار) رسید. در سال ۲۰۱۷، تعداد ۶۷۸ موسسه خواستار شرکت در این طرح بودند. در مجموع بیش از ۴۰ درصد از موسسات نیکوکاری در سال ۲۰۱۷ برای اولین بار در این طرح بزرگ مشارکت نمودند. بر اساس این طرح، برای اجرای ۱۸۱ پروژه نیکوکاری، بیش از ۲۷۳ میلیون روبل (۴۷۰۰۰۰۰ دلار) تامین مالی اختصاص داده شد.

منبع خبر: سایت رسمی شهردار مسکو

https://www.mos.ru/news/item/۳۷۰۷۳۰۷۳/

کد خبر 3202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =