در برنامه تلویزیونی معاون اول مفتی جمهوری تاتارستان و معاون مفتیان جمهوری تاتارستان در خصوص جذب جوانان توسط وهابیت و ایجد روحیه افراطی گری در آنها هشدار دادند.

رستم حضرت ولیعولین معاون اول مفتی جمهوری تاتارستان و رفیق حضرت محمدشین معاون مفتیان جمهوری تاتارستان، رئیس آکادمی اسلامی بلغار و همچنین انستیتو اسلامی روسیه در برنامه «نقطه اتکا» در کانال تلویزیونی «تاتارستان قرن جدید» حضور یافتند. جلسه این برنامه به مسئله وهابیت اختصاص داده شده بود.

متخصصین اداره دینی مسلمانان جمهوری تاتارستان برای مخاطبان این برنامه از مشخصات و خطرات ایدئولوژی وهابیت سخن گفتند. رفیق حضرت محمدشین اظهار داشت که وهابیت یکی از فرقه ها و جریاناتی است که محمد بن عبدالوهاب که در سده هجده می زیست، پایه گذار آن بوده است.

ایشان افزودند که این ایدئولوژی تنها سه نسل اول پس از حضرت رسول اکرم (ص) بر مشی اسلام حقیقی بوده است و تمامی مذاهب که سالیان متمادی سنن ملی، تاریخ و فرهنگ اسلامی را در خود داشته اند را رد می کند و آنها را بدعت می شمارد.

ایشان تاکید کردند که این ایدئولوژِی به جذب جوانان می پردازد، و با روحیه افراطی جوانان سازگار است. رفیق محمد شین همچنین خاطرنشان شد که ترویج وهابیت می تواند اصالت تاتاری و فرهنگ و میراث غنی آنان را که از لحظه پذیرش اسلام جز جدایی ناپذیر ارزش های آنان بوده است را از بین ببرد.

رستم حضرت ولیعولین نیز به نوبه خود از ویژگی و ذات افراطی این ایدئولوژی و مخرب بودن وهابیت سخن به میان آورد. ایشان افزود که وهابیت بسیار خطرناک است و موضع منفی آشکاری در رابطه با پیروان دیگر مذاهب و مسلمانان دارد و آنان را کافر و بی دین می داند.

منبع خبر: اسلام امروز

https://islam-today.ru/novosti/2018/04/11/religioznye-lidery-tatarstana-rasskazali-ob-opasnostah-vahhabizma /

تاریخ خبر: 22 فروردین 1397

کد خبر 3328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =