وزارت فرهنگ روسیه نامه ای به مدیران تعدادی از تئاتر های فدرال ارسال کرد. وی خواستار شد، طی یک ماه نوع مدیریت خود را تعیین کنند. این پیشنهاد مطابق نتایج جلسه ای در خصوص هنر تئاتر توسط وزیر فرهنگ اعلام شد

ولادیمیر مدینسکی وزیر فرهنگ روسیه دستور داد تا طی یک ماه آینده مسئولیت «مدیران هنری» تئاتر ها از «مدیران اجرایی» جدا شود.

وزارت فرهنگ روسیه در نامه­ ای خطاب به برخی از سازمان­ ها و تئاترهای بزرگ روسیه اعلام نمود که طی یک ماه آینده مسئولیت مدیران هنری تئاتر­ها از مدیران اجرایی جدا شوند و نوع مدیریت تئاترها تفکیک گردد.

ولادیمیر مدینسکی وزیر فرهنگ فدراسیون روسیه در جلسه فوق­ العاده­ ای به تفکیک سِمت­ های مدیر هنری و مدیر اجرایی تئاتر­ها تاکید ورزیدند. در این جلسه مدیر کل تئاتر بالشوی، مدیر تئاتر مالی، تئاتر ملی ماریا رویاکینا و همچنین نمایندگانی از وزارت فرهنگ روسیه و اتحادیه تئاتر روسیه حضور داشتند.

به گفته وزیر فرهنگ روسیه، در حال حاضر در بسیاری از تئاترها موقعیت کارگردان و مدیر هنری ترکیب شده است. وی همچنین تاکید کرد که این موضوع در شورای فرهنگ روسیه با مدیریت رئیس جمهور فدراسیون روسیه و جلسات دیگر مطرح و تصویب شده است. در واقع، آقای الکساندر کالیاگین رئیس اتحادیه تئاتر روسیه، طرح گسترش شیوه ­های مدیریت تئاتر بر اساس تقسیم حوزه­ های مدیریت بین مدیر هنری و کارگردان، مدیر اجرائی را پیشنهاد نموده است. بر اساس این پیشنهاد، تقویت نقش مدیر هنری در مدیریت تئاتر، ملزم به ایجاد تغییرات لازم در اساسنامه­ ها و منشورهای سازمان­ های تئاتر است. برای مثال، نصب و عزل مدیر تئاتر باید در حوزه قلمرو و مسئولیت بنیانگذار و یا مدیر هنری باشد.

ولادیمیر اورین مدیر کل تئاتر بالشوی مسکو گفت، «از سوی دیگر، هنگامی که ما در خصوص مسئولیت صحبت می­کنیم، این موضوع نه تنها به کسانی که اسناد را امضا می­کنند، بلکه به مدیر هنری نیز ارتباط دارد. مدیر هنری تئاتر باید بداند که در صورت بروز مشکل در تئاتر، همه اعضا مسئول هستند، نه تنها کسی که به وی مسئولیت داده شده و آن را نقض نموده است.»

به گفته وزیر فرهنگ، مدیران و مدیران هنری که به طور مستقل تئاترها را هدایت می­کنند، باید ظرف یک ماه پس از دریافت این دستور­العمل، تصمیم بگیرند که کدام منصب را به طور جداگانه انتخاب کنند، در این صورت تئاتر یک شکل واحد دولتی به خود خواهد گرفت.

منبع خبر: سایت وزارت فرهنگ فدراسیون روسیه

https://www.mkrf.ru/press/news/minkultury_rossii_predlozhit_khudrukam_ryada_teatrov_v_techenie_mesyatsa_vybrat_formu_upravleniya/

تاریخ خبر: ۳ اسفند ۱۳۹۶

کد خبر 3374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =