۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۶

جمهوری اینگوشتیا در مناطق شهری با کمبود ظرفیت آموزشی در دوره پیش دبستانی روبرو است.

۶۷ سازمان که از این تعداد، ۴۳ مورد در مناطق شهری و ۲۴ مورد در مناطق روستایی است در این جمهوری واقع است. ۶۳ مرکز(۴۰- در مناطق شهری و ۲۳- در مناطق روستایی)  از این تعداد به صورت مستقل و ۴ مورد تحت عنوان شعبه یا مرکز وابسته فعالیت می کنند.

از ۱۵۰۲۱ ظرفیت در مراکز ذکر شده، ۸۵۶۰ مورد در مراکز مستقر در مناطق شهری و ۶۴۶۱ نیز درمناطق روستایی وجود دارد. شمار کودکان ۱۵۵۰۱ نفر بوده است (۹۰۴۳ کودک در مناطق شهری و ۶۴۵۸ در مناطق روستایی).

تا قبل از سال ۲۰۱۶ شمار کودکان طالب دوره پیش دبستانی بیش از ظرفیت فضای آموزشی بوده است، اما در سال ۲۱۰۶ وضعیت بهبود یافت و فضای آموزشی به میزان ظرفیت ۱۰۰ نفر بیشتر از متقاضیان بوده است.

اما دوباره در سال ۲۰۱۷  کاهش ظرفیت فضای آموزشی نسبت به متقاضیان مشاهده شده است: به طور متوسط برای فضایی با ظرفیت ۱۰۰ نفر تعداد ۱۰۳ کودک متقاضی وجود داشته است. لازم به ذکر است که این روند بدین گونه بوده است که در مناطق شهری برای فضای ۱۰۰ نفره تعداد  ۱۰۴ نفر متقاضی وجود داشته است، این در حالی است که در مناطق روستایی شمار متقاضیان کمتر از است و فضای آموزش در برخی موارد خالی مانده است یعنی برای فضای ۱۰۰ نفره شمار ۹۶ نفر متقاضی وجود داشته است.

در سال گذشته ۱۲۶۶ مربی به فعالیت تربیت و آموزش کودکان در مراکز پیش دبستانی مشغول بوده اند که از این تعداد ۷۷۴ نفر در مراکز آموزشی واقع در مناطق شهری و ۴۹۲ مربی در مراکز روستایی فعالیت داشته اند. لازم به ذکر است که ۱۱۶۸ نفر از مربیان پیش دبستانی خانم بوده اند.

در سطح آموزشی کادر مربیان و مدرسین این جمهوری تحصیلات عالی در اولویت قرار دارد و اکثریت کادر آموزشی دارای سطح تحصیلات عالی هستند.

در ابتدای سال جاری میلادی در حدود ۷۲ منطقه روسیه شرایط ورود کودکان به مهد کودک و رشد ظرفیت فضای آموزشی تسهیل گردید، اما در جمهوری اینگوشتیا هنوز مشکل عدم فضای آموزشی مهد کودک وجود دارد و والدین برای ثبت نام کودکان خود بایستی در انتظار بمانند. آنها با رقم ۷۰.۳ درصد دسترسی به این شرایط مواجه هستند.

یکی از عوامل موجود که رفع این مشکل را پیچیده کرده است عدم ثبت دائم خانواده ها در منطقه است. به همین دلیل، والدین مجبور می شوند که برای ثبت نام کودکان خود هزینه مالی پرداخت کنند، و یا اینکه از ثبت نام آنان صرف نظر کنند.

منبع خبر: ماگاس

http://www.magas.ru/content/ocheredi-detskie-sady-likvidirovali-bolshinstve-regionov-rfproblemy-ingushetii-dagestane-kry

http://www.magas.ru/content/neveroyatnye-tsifry-ingushetiyastat

تاریخ خبر: ۸  می ۲۰۱۸

کد خبر 3396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =