اساسنامه آژانس دولتی در امور تشکل های دینی جمهوری خودمختار نخجوان شامل ماده واحده اصلی است که در تاریخ ۱۸ اکتبر ۲۰۱۷ به تصویب مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان رسید و توسط رئیس مجلس عالی ابلاغ شد. مواد ۱ و ۲ به شرح ذیل آورده شده است:

اساسنامه آژانس دولتی در امور تشکل های دینی جمهوری خودمختار نخجوان شامل ماده واحده اصلی است که در تاریخ ۱۸ اکتبر ۲۰۱۷ به تصویب مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان رسید و توسط رئیس مجلس عالی ابلاغ شد. مواد ۱ و ۲ به شرح ذیل آورده شده است:

۱.مفاد کلی

۱.۱.آژانس دولتی در امور تشکل های دینی جمهوری خودمختار نخجوان (از این پس آژانس) نهاد اجرایی مرکزی است که از اجرای سیاست های دولتی در زمینه فعالیت های مذهبی در جمهوری خودمختار نخجوان ، رعایت قوانین مربوط به تشکل های مذهبی ، هماهنگی مقامات اجرایی مربوطه اطمینان حاصل می کند.

۱.۲.اموری که آژانس در آنها صلاحیت تصویب دارد ، برای سایر مقامات اجرایی مرکزی و محلی ، سازمانهای مرتبط با فعالیتهای مذهبی ، اشخاص حقیقی و حقوقی لازم الاجرا است و آژانس بر اجرای این اقدامات نظارت می کند.

۱.۳. این آژانس هیچگونه کمک مالی به سازمان های مذهبی ارائه نمی دهد.

۱.۴.آژانس مطابق با قوانین اساسی جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان ، احکام و دستورات رئیس جمهوری آذربایجان و رئیس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان ، تصمیمات و دستورات کابینه وزیران و کابینه وزیران جمهوری خودمختار نخجوان و قراردادهای بین المللی که آذربایجان از آنها حمایت می کند و همچنین بر اساس مفاد این اساسنامه فعالیت می کند.

۱.۵.آژانس در انجام وظایف و اعمال حقوق خود ، با مقامات اجرایی مرکزی و محلی ، ارگانهای خودگردان محلی و سازمانهای غیردولتی ثبت شده در جمهوری خودمختار تعامل دارد و فعالیتهای آنها را در ارتباط با امور دینی هماهنگ می کند.

۱.۶.آژانس دارای ترازنامه ، املاک دولتی دراختیار خود ، حسابهای خزانه داری و بانکی ، شرح آرم دولت و تمبر حک شده با نام آن ، مهر استامپ و سربرگ مناسب است.

۱.۷.هزینه های نگهداری و فعالیت های آژانس از بودجه دولت و سایر منابع پیش بینی شده توسط قانون تأمین می شود.

۱.۸.آژانس در نخجوان واقع شده است.

۲. حوزه های فعالیت آژانس

۲.۱. فعالیت های آژانس به شرح زیر است:

۲.۱.۱.  در زمینه تأمین آزادی دین فعالیت می کند.

۲.۱.۲. در شکل گیری سیاست دولت در زمینه آزادی دین مشارکت دارد و اجرای این سیاست را تضمین می کند.

۲.۱.۳.  تنظیم و توسعه روابط دولت و دین را تضمین می کند.

۲.۱.۴.  کارهای روشنگری در زمینه اعتقادات مذهبی انجام می دهد.

۲.۱.۵.  ثبت نام سازمان های مذهبی را انجام می دهد.

۲.۱.۶. در صلاحیت خود در تنظیم مسائل مربوط به تعلیم و تربیت دینی شرکت می کند.

۲.۱.۷.  در جهات دیگر تعیین شده توسط قانون عمل می کند.

کد خبر 3944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =