۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳
جشنواره ادبی یو بی  ایل در پاکستان

بانک متحد محدود یا مختصر یو بی ایل  (United Bank Limited) نهمین جایزه ادبی را به پاس قدردانی از تلاش های خارق العاده نویسندگان پاکستانی در داخل و خارج کشور اعلام کرد.

جشنواره ادبی یو بی  ایل در پاکستان

تارنمای دان

بانک متحد محدود یا مختصر یو بی ایل  (United Bank Limited) نهمین جایزه ادبی را به پاس قدردانی از تلاش های خارق العاده نویسندگان پاکستانی در داخل و خارج کشور اعلام کرد. از نویسندگان و ناشران پاکستانی خواسته شد تا جزئیات مربوط به کتاب های منتشر شده در کشور و خارج از کشور در فاصله زمانی ژوئیه ۲۰۱۸ تا دسامبر ۲۰۱۹ ارسال شود. همانند سال های گذشته، نامزدهای این جایزه به خاطر تلاش ها و فعالیت های ادبی خود دعوت شدند. دکتر اصغر ندیم سید، غازی صلاح الدین، ​​دکتر عارفه سیده، کشور ناهید، دکتر انور احمد، مسعود عاشر و منیزه شمسی هیئت داوران این جشنواره را تشکیل می دادند. علاوه بر هشت دسته بندی جوایز سال های گذشته، امسال دو دسته اولین کتاب های چاپ شده به زبان اردو و انگلیسی هم اضافه شد. امسال به ۱۱ اثر ارزشمند ادبی جوایز ویژه اهدا شد. فهرست برندگان این جوایز ویژه به شرح زیر است:

· کتاب اول (اردو): ”شجر حیات“ اثر آقای ریاض احمد

· ادبیات کودکان (اردو): ”قلم داستان“ اثر آقای احمد عدنان طارق و ”آهنگ و شعرهای کوچولوها“ اثر خانم زارا ممتاز · ترجمه (اردو): ”داستان های اسپنسر“ اثر خانم طیبه تحسین

· شعر (اردو): ”بوی توهم“ اثر آقای ابرار احمد

· غیرداستانی (اردو): ”دریچه خاطرات“ اثر آقای عظمت احمد انصاری

· داستان (اردو): ”چهار درویش و یک لاک پشت“ اثر آقای کاشف رضا

· کتاب اول (انگلیسی): ”نغمه یک اشک“ اثر آقای هارون خالد اختر

· ادبیات کودکان (انگلیسی): ”پروین رحمن“ اثر خانم امینه اظفر

· غیرداستانی (انگلیسی): ”تفسیر جهاد در جنوب آسیا: تاریخچه فکری“ اثر آقای طارق رحمان

· داستان (انگلیسی): ”تاریخ معجزه آسای واقعی نومی علی“ اثر خانم عظمی اسلم خان

· جایزه دستاورد مادام العمر: دکتر آصف اسلم فرخی

جایزه ادبی UBL چیست و چرا؟

سنگ بنای جایزه ادبی UBL یکی از اقدامات این بانک برای ترویج ادبیات در جامعه است. یو بی ایل  (United Bank Limited) به شناخت استعدادهای در حال ظهور و علاقه به کتابخوانی در جامعه کمک می کند. جایزه ادبی UBL در سال ۱۹۶۷ میلادی با هدف ارتقاء و ترویج ادبیات در کشور معرفی شد. پس از ملی شدن بانک در سال ۱۹۷۰ میلادی این جایزه متوقف شد و پس از مدت زمان طولانی در سال ۲۰۰۹ میلادی جایزه ادبی UBL از سر گرفته شد. این احیا پیام روشنی بود تا انگیزه لازم را برای نویسندگان پاکستانی فراهم کند. پس از هر رویداد موفق، بانک شاهد این واقعیت است که این جایزه در حال تبدیل شدن به یک معیار و دستاورد ادبی است که مورد استقبال محافل ادبی و مردم قرار می گیرد. این جایزه ادبی به بانک کمک کرد تا به عنوان پیشتاز در حوزه ادبیات در میان شرکت ها شناخته شود.

ترجمه: خانه فرهنگ ج.ا. ایران کراچی

کد خبر 5002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =