۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۹

وزارت آموزش و علوم قرقیزستان لیستی از ده دانشگاه محلی با گران‌ترین قراردادها را ارائه کرد که هزینه تحصیل در آنها از ۵۰ هزار تا نیم میلیون صوم است.بر اساس این لیست گران‌ترین دانشگاه قرقیزستان؛ دانشگاه آمریکا در آسیای مرکزی (AUCA) محسوب می‌شود. بنا به داده‌های وزارت آموزش و علوم قرارداد سالانه این دانشگاه به طور میانگین ۴۸۲۴۰۰ صوم است.

گران‌ترین دانشگاه های قرقیزستان

وزارت آموزش و علوم قرقیزستان لیستی از ده دانشگاه محلی با گران‌ترین قراردادها را ارائه کرد که هزینه تحصیل در آنها از ۵۰ هزار تا نیم میلیون صوم است.

بر اساس این لیست گران‌ترین دانشگاه قرقیزستان؛ دانشگاه آمریکا در آسیای مرکزی (AUCA) محسوب می‌شود. بنا به داده‌های وزارت آموزش و علوم قرارداد ​​سالانه این دانشگاه به طور میانگین ۴۸۲۴۰۰ صوم است.

دانشکده عالی بین‌المللی پزشکی در جایگاه دوم این لیست قرار دارد. در این دانشگاه تنها اتباع خارجی تحصیل و سالانه به طور میانگین ۲۱۰۰۰۰ صوم پرداخت می‌کنند.

یک سال تحصیل در دانشگاه سلیم‌بک‌اف برای دانشجوی محلی به طور میانگین ۷۵۰۰۰ صوم و برای دانشجوی خارجی ۱۶۵۰۰۰ صوم هزینه دارد.

دانشگاه بین‌المللی پزشکی موسسه آموزشی دسترس‌تر محسوب می‌شود. هزینه یک سال تحصیل در آن برای اتباع قرقیزستان ۹۳۰۰۰ صوم و برای اتباع خارجی ۱۵۱۰۰۰ صوم است.

پنجمین دانشگاه گران‌ قرقیزستان دانشگاه بین المللی آلاتوو (Ala-Too) است. هزینه یک سال تحصیل برای دانشجوی محلی ۸۰۰۰۰ صوم و برای دانشجوی خارجی ۱۷۳۰۰۰ صوم است.

گران‌ترین دانشگاه های قرقیزستان

https://ru.sputnik.kg/infographics/۲۰۲۱۰۳۱۶/۱۰۵۱۷۸۸۶۱۷/interesnye-dannye-ob-inostrannyh-studentah-v-kr.html

منبع : دوهفته نامه جامعه و فرهنگ قرقیزستان؛ نیمه اول فروردین۱۴۰۰؛شماره۵۱

کد خبر 5149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =