به گزارش بخش مطبوعاتی آکادمی ملی علوم آذربایجان بخش نخجوان به خبرگزاری نوح چیخان اولین شماره هر دو مجله در سال 2021 منتشر شده است.

به گزارش بخش مطبوعاتی آکادمی ملی علوم آذربایجان بخش نخجوان به خبرگزاری نوح چیخان اولین شماره هر دو مجله در سال 2021 منتشر شده است.

https://img.nuhcixan.az/gallery/2021/04/45552_608153fccf090.jpg

"حیدر علی اف و ایدئولوژی آذربایجان گرایی" ، "منبع ارزشمند درباره استان نخجوان و منطقه اردوباد" ، "یادداشت هایی در مورد "قنات آقامالی در شهر نخجوان" ،"نقد ادبی در محیط ادبی نخجوان در دوران استقلال" ،"بیمه درمانی اجباری و امکانات کاربرد آن در جمهوری خودمختار نخجوان" و سایر مقالات در شماره جدید مجله " آثار علمی" که شامل مجموعه علوم اجتماعی و بشردوستانه می باشد، منتشر شده است. همچنین، در این مجله درباره تولید نمک در نخجوان در اوایل قرن بیستم ، وضعیت ژئوپلیتیک در قفقاز ، نتایج تحقیقات باستان شناسی در شهرک های باستان ، از جمله در زمینه مردم نگاری ، اقتصاد ، زبان شناسی ، ادبیات ، فرهنگ عامیانه و هنر منعکس شده است. 

مجله "پژوهش ها" که مطالبی در زمینه ادبیات ، فرهنگ عامیانه ، زبانشناسی و تاریخ هنر منتشر می کند ، حاوی مقالات جالبی از حدود 40 محقق است.

https://img.nuhcixan.az/gallery/2021/04/45552_608153fccf106.jpg

در سی و نهمین شماره مجله پژوهش ها مقالاتی با عنوان"موازات حماسه های باستانی  ترکی در آثار نظامی گنجه ای" ، "مکان و جایگاه عبارت شناسی توماتیک در سیستم عبارت شناسی" ، " بهروز کنگرلی- اولین هنرمند حرفه ای تئاتر نخجوان " ، " سبک ناترمونت در آثار بهروز کنگرلی به عنوان سبک مستقل "،" "تندیس نظامی گنجوی فواد عبدالرحمان اف مجسمه سازی معروف آذربایجان " ، "تاریخ در نمونه های هنری" و سایر مقالات علمی ارائه شد.

لازم به ذکر است که شماره های اول و سوم مجله "آثار علمی" در زمینه علوم اجتماعی و بشردوستانه است و دو شماره دیگر از مجموعه علوم طبیعی و فنی است ، هر دو مجله 4 بار در سال منتشر می شود.

https://nuhcixan.az/news/elm-tehsil/45552-elmi-eserler-ve-axtarislar-jurnallarinin-yeni-sayi-isiq-uzu-gorub

کد خبر 6262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =