در دانشگاه نخجوان به مناسبت تاسیس پنجاهمین سالگرد اتحادیه نقاشان نخجوان مراسمی برگزار شده است.

در دانشگاه نخجوان به مناسبت تاسیس پنجاهمین سالگرد اتحادیه نقاشان نخجوان مراسمی برگزار شده است.

نورلانا علی اوا رئیس دانشگاه نخجوان ضمن سخنرانی خود گفت که امروز، اتحادیه نقاشان نخجوان با ۵۶ عضو ، در ایجاد تصویری واقع گرایانه از امروز ، ترویج تاریخ و ارزش های ملی نخجوان نقش مهمی دارد.

https://img.nuhcixan.az/gallery/2021/04/45743_6086ca1ba1b62.jpg

اولویه حمزه اوا هنرمند ارجمند و رئیس اتحادیه نقاشان نخجوان ضمن سخنرانی خود خاطر نشان کرد که در سال ۱۹۷۱ با حمایت و پشتیبانی حیدر علی اف رهبر ملی جمهوری آذربایجان سازمان نخجوان اتحادیه نقاشان آذربایجان تاسیس شده است. در ادامه ، در سال ۲۰۰۰ در جمهوری خودمختار نخجوان اتحادیه نقاشان تاسیس شد. وی همچنین با اشاره به اینکه سال گذشته زیر مجموع این اتحادیه بخش نقاشان جوان نیز تاسیس شده است. سال گذشته ، برای اولین بار ، دپارتمان هنرمندان جوان تحت اتحادیه تاسیس شده است و جوانانی که در این بخش عضو هستند یا می خواهند عضو شوند در اینجا با هنرمندان حرفه ای کار می کنند و نمایشگاه های نقاشان جوان برگزار می شود. امروز ۲۵ جوان در آن بخش حضور دارند.

https://img.nuhcixan.az/gallery/2021/04/45743_6086ca1ba1b89.jpg

رشته های آموزش هنر های زیبای دانشگاه دولتی نخجوان، آب رنگ ، از جمله رشته آموزش هنر های زیبای دانشگاه تربیت معلمین توسط اتحادیه نقاشان حمایت و پشتیبانی می شود.

در این مراسم حسین باقرسویلو معاون رئیس دانشگاه نخجوان به عنوان عضو اتحادیه نقاشان انتخاب شد.

در پایان ، به گروهی از هنرمندان شرکت کننده در این مراسم تقدیر نامه دانشگاه نخجوان اهدا شد و از نمایشگاه آثار ۱۷ هنرمند بازدید شد.

 https://nuhcixan.az/news/elm-tehsil/۴۵۷۴۳-naxcivan-universitetinde-teskil-olunan-tedbir-ressamlar-birliyinin-۵۰-illk-yubileyine-hesr-olunub

کد خبر 6268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =