علامه محمد رمضان توقیر، معاون رئیس شورای علمای شیعه پاکستان گفت: با توطئه ها علیه مرجعیت و مراسم عزاداری در همه سطوح مقابله خواهیم کرد.

وی گفت: موفقیت انقلاب اسلامی ایران، راهپیمایی میلیونی در عراق و پیروزی در سوریه و یمن برای ایالات متحده، اسرائیل و برای نوکران آن ها، از جمله عربستان سعودی دردسر ایجاد کرده است.

  وی این اظهارات را هنگام سخنرانی در مراسم توزیع جوایز به طلاب مراکز قرآنی منطقه "دیره اسماعیل خان"  در حوزه علمیه ای تحت عنوان حوزه علمیه نجف، بیان کرد.

  وی گفت: همه مشکلاتی که برای امت اسلامی و به ویژه ملت شیعه به وجود می آید، به علت دوری از آموزه های قرآن کریم است. استکبار جهانی تلاش های شرورانه ای را برای وسیع نمودن فاصله و ایجاد تفرقه بین مسلمانان انجام می دهد.

  وی افزود: موفقیت انقلاب اسلامی در ایران، راهپیمایی میلیونی در عراق، موفقیت در سوریه و یمن برای ایالات متحده، اسرائیل و نوکران آن ها، از جمله برای عربستان سعودی درد سر ایجاد کرده و انشاء ا... استکبار جهانی ناامید خواهد شد.

  وی افزود: مرجعیت و عزاداری برای ما بسیار مهم است و اساس ایمان ما است.

  علامه گفت: از منبرحسینی علیه هر این دو عقائد، سوء استفاده می شود و انواع خرافات در ایمان مومنان و در عزاداری های ما ایجاد می شود.

  وی گفت: از مراسم عزادداری ازجمله، ذکر امام حسین (ع) و اهل بیت (ع)  علیه عقائد شیعی سوء استفاده می شود و این از جمله مسئولیت های ما است تا جلوی چنین عناصری را بگیریم و توطئه های علیه مرجعیت و عزاداری را در مساجد به همراه تعالیم دینی به مومنان بیان کنیم.

 وی افزود: ما با هرگونه توطئه علیه مرجعیت و سوء استفاده از مراسم عزاداری مبارزه خواهیم کرد.

توضیح:

 در سال های اخیر استکبار جهانی توسط برخی از عناصر روضه خوان معروف پاکستان علیه مرجعیت و عزاداری، سوءاستفاده و توطئه هایی را انجام داده اند. برخی روضه خوانان کم سواد و بی اطلاع، هنگام روضه خوانی اصل مرجعیت را زیرسوال برده و در مورد فضائل اهل بیت (ع) از جمله مولای متقیان حضرت علی (ع) غلوهایی را بکار برده و عقائد غلطی را بیان و ترویج می کنند.

 حتی این قبیل روضه خوانان نسبت به علما و مراجع بزرگ شیعی اهانت کرده و وجود آن ها را غیر ضروری دانسته و به نسل جوان مخاطب نسبت به عدم قبول ایشان تاکید می نمایند.     

تعدادی از این نوع افراد، نسبت به فتاوی مراجع شیعی و رهبر معظم در خصوص حرمت "اهانت به مقدسات مذاهب اسلامی" به ویژه اهل سنت ابراز مخالفت کرده، در مراسم عزاداری به مقدسات اهل سنت و صحابه بی احترامی می کنند و متاسفانه با این روش، اختلاف بین شیعه و سنی را ترویج می دهند.

کد خبر 6677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =