توافق نامه همکاری دانشگاهی بین دانشگاه دولتی نخجوان و دانشگاه آنکارا امضا شده است.

بر اساس اعلام خبرگزاری نوح چیخان توافق نامه همکاری دانشگاهی بین دانشگاه دولتی نخجوان و دانشگاه آنکارا امضا شده است.

https://img.nuhcixan.az/gallery/2021/07/49614_60eefc8e97f0b.jpg

در  این جلسه البروس عیسی اف رئیس دانشگاه دولتی نخجوان و نجدت اونوار رئیس دانشگاه آنکارا درباره ارتباطات برادرانه بین دو کشور سخنرانی کرده اند. روسای دانشگاه ها با جلب توجه به چشم انداز همکاری در زمینه آموزش ، در مورد اهمیت پروتکل مشترک صحبت کردند. پروفسور نجدت اونور رئیس دانشگاه آنکارا خاطر نشان کرد که دانشگاه های آذربایجان سهم ویژه ای در همکاری های بین المللی دانشگاه آنکارا دارند.

  رئیس دانشگاه آنکارا با ابراز اطمینان از اینکه همکاری با دانشگاه دولتی نخجوان سهم مهمی در فعالیت های پژوهشی خواهد داشت ، خاطرنشان کرد: توسعه آموزش ها بدون فعالیت های تحقیقاتی غیرممکن است.

نجدت اونور در مورد چشم انداز همکاری در زمینه برنامه های کارشناسی ارشد و دکترا گفت: "در آینده امکانپذیر است که در چارچوب پروژه آموزشی برای دانشجویان فارغ التحصیل شده مدارک هر دو دانشگاه را به فارغ التحصیلان ارائه دهند."

البروس عیسی اف رئیس دانشگاه دولتی نخجوان خاطرنشان کرد که دانشگاه دولتی نخجوان با بیش از ۱۳۰ کشور جهان همکاری بین المللی دارد و با بیش از ۸۰ دانشگاه ترکیه همکاری گسترده می نماید. دانشگاه آنکارا از جایگاه ویژه ای در بین آنها برخوردار است. وی ابراز اطمینان کرد که این روابط با برنامه های تبادل دانشگاهی و دانشجویی بیشتر گسترش خواهد یافت.

سپس روسای دانشگاه ها پروتکل همکاری بین دانشگاه دولتی نخجوان و دانشگاه آنکارا را در زمینه دانشگاهی امضا کردند.

https://img.nuhcixan.az/gallery/2021/07/49614_60eefc8e97f61.jpg

لازم به ذکر است که طبق این پروتکل ، طرفین از فرصت ها و تجربیات یکدیگر در فعالیت های خود در مورد موضوعات علمی و عملی مورد علاقه دو طرف بهره مند خواهند شد.

همچنین، در چارچوب اهداف علمی، تبادل استاد و دانشجو ، تبادل متقابل انواع مواد درسی و علمی برای اهداف آموزشی و پژوهشی در فعالیت های تحقیقاتی ، پروژه های تحقیقاتی مشترک و برگزاری جلسات علمی به توافق رسیده شده است.

کد خبر 7966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =