پاتروشف از ایده لندن درباره بریتانیای جهانی گفت

نیکولای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه در مصاحبه با روزنامه Argumenty i Fakty گفت که لندن کشورها را به جان یکدیگر می اندازد تا امپراتوری خود را تحت عنوان بریتانیای جهانی ایجاد کند.

نیکولای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه در مصاحبه با روزنامه Argumenty i Fakty گفت که لندن کشورها را به جان یکدیگر می اندازد تا امپراتوری خود را تحت عنوان بریتانیای جهانی ایجاد کند. پاتروشف گفت: لندن پس از خروج از اتحادیه اروپا با نیروی مضاعفی به اجرای پروژه بریتانیای جهانی پرداخت. وی یادآور شد: سیاست ضدروسی لندن سابقه طولانی دارد. در پایان قرن نوزدهم انگلستان ژاپن را علیه روسیه تحریک کرد و جنگ ۱۹۰۴-۱۹۰۵ براه افتاد که در نتیجه کشور ما مجبور شد امتیازات ارضی قابل توجهی بدهد.

همین سیاست را سعی کردند با آلمان نازی تکرار کنند و بنابراین توافقنامه مونیخ ۱۹۳۸ (بین آلمان، ایتالیا، بریتانیای کبیر و فرانسه) امضا شد. او افزود: امروز هم انگلیسی ها می خواهند امپراتوری خود را تحت عنوان جدید بریتانیای جهانی با استفاده از همان روش های قدیمی بسازند. این چیزی است که هم خود انگلیسی‌ها و هم کشورهایی که زمانی ظلم استعمار انگلیس را تجربه کرده اند باید به آن فکر کنند. با این حال پاتروشف خاطرنشان کرد که قبل از تصمیم به احیای عظمت امپراطوری سابق بهتر بود که انگلیسی‌ها به مشکلات داخلی خود می پرداختند.

کد خبر 9049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =