سوم سپتامبر سال جاری، فیلارمونی دولتی آخمتوف در جمهوری باشقیرستان میزبان دومین دوره جشنواره «نبض ادبی» روسیه بود.

    سوم سپتامبر سال جاری، فیلارمونی دولتی آخمتوف در جمهوری باشقیرستان میزبان دومین دوره جشنواره «نبض ادبی» روسیه بود.

این مراسم همزمان با هشتادمین سالگرد تاسیس شهر اوفا، زادگاه سرگئی دولتوف، یکی از پرمخاطب­ترین نویسندگان روس برگزار شد. دولتوف معتقد بود که «نبض ادبی» او در ساختمان فیلارمونی این شهر و در زمان دیدار با آندری پلاتونوف نویسنده آثار کلاسیک ادبیات روس به تپش درآمده است.

هدف از برگزاری این جشنواره، علاوه بر معرفی هرچه بهتر دولتوف و آثار ادبی این نویسنده نامدار، جلب توجه مردم جامعه به آثار ادبی و هنری است.

در چارچوب جشنواره دولتوف چندین برنامه­هنری برگزار ­شد: نمایشگاه منحصربفرد «سرگئی دولتوف» در سالن فیلارمونی تحت عنوان «سرگئی دولتوف، خاطرات او در عکس­های نینا آلووِرت» (نیویورک، امریکا). موزه تاریخ شرق دور با همکاری نینا آلوورت مسئول برگزاری این نمایشگاه عکس هستند.  برنامه بعدی این جشنواره، اهدای جوایز به نامزدهای دومین مسابقه «تک­خوانی در اسمارت فون» است که ۹۰ روز پیش در صفحه اجتماعی «فیس­بوک» در صفحه «نبض ادبی» آغاز شد. ۲۵ آگوست آخرین روز دریافت آثار بود و پس از آن، هیات داوران متشکل از روزنامه­نگاران و نویسندگان منطقه به بررسی آثار می­پردازند و نفرات برنده را مشخص می­کنند.

این جشنواره با کنسرت موسیقی «دولتوف برای تمام دوران» و نمایش یک فیلم کوتاه بر اساس داستان «خوش­شانس» اثر همین نویسنده به پایان ­رسید. فیلارمونی دولتی آخمتوف، موزه تاریخ خاور دور آرسنوف، بستر خلاق «صندوق»،  سازمان بین منطقه­ای بشردوستانه مردم نهاد «ارک – کلوب»، بنیاد حمایت اجتماعی «اوفای سرزنده» و شرکت «ترانس نفت اورال» از جمله حامیان و برگزار کنندگان این جشنواره ادبی هستند.

کد خبر 9061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =