جوانان ۱۴ تا ۲۲ ساله می­توانند با استفاده از «کارت پوشکین» بلیت­های موزه­ و تئاتر را با حمایت مالی دولت خریداری کنند. تاکنون یک هزار و سیصد مرکز فرهنگی در این طرح حضور پیدا کرده ­اند.

جوانان ۱۴ تا ۲۲ ساله می­توانند با استفاده از «کارت پوشکین» بلیت­های موزه­ و تئاتر را با حمایت مالی دولت خریداری کنند. تاکنون یک هزار و سیصد مرکز فرهنگی در این طرح حضور پیدا کرده ­اند.

اولگا لوبیموا وزیر فرهنگ فدراسیون روسیه در این ­باره گفت­: ۱۳۵۳ مرکز فرهنگی با بیش از ۷۰۵۱ برنامه مختلف تا کنون در این طرح شرکت کرده ­اند. تعداد مراکز در آینده افزایش خواهد یافت. تمامی برنامه‌هایی که در این طرح گنجانده می­شوند، ابتدا از سوی شورای تخصصی مورد بررسی و اعتبار سنجی قرار می­گیرند.

به عقیده تاتیانا گولیموف معاون نخست وزیر روسیه، سینماهای روسیه به جهت حجم کم نمایش فیلم­های روسی و نبودن ضرورت به حمایت دولتی در راستای این برنامه، تاکنون به این طرح افزوده نشد­ه ­اند.

ماکسوت شادایوف وزیر توسعه دیجیتال، اطلاعات و ارتباطات فدارسیون روسیه اعلام کرد که از ۳۱ آگوست سال جاری با استفاده از اپلیکیشن «خدمات دولتی در بخش فرهنگ­» می‌توان از این نرم افزار در بستر گوگل پلی و اپ استور برای حضور در تئاترها و موزه‌های روسیه بهره‌مند شد.

وی در این­باره همچنین افزود: جوانان برای دریافت خدمات کارت پوشکین بایستی در وبسایت خدمات دولتی در بخش فرهنگ ثبت نام کنند. تاکنون ۷ میلیون نفر از جمعیت ۱۳ میلیونی افراد واجد شرایط ثبت نام شده­ اند. وزیر ارتباطات روسیه در همین باره افزود:  به صورت خودکار در این طرح برای هر کاربر کارتی با مبلغ ۳۰۰۰ روبل شارژ و صادر می‌شود. افراد همچنین می­توانند از طریق نرم ­افزارهای بانکی اقدام به ثبت نام و استفاده از کارت کنند. ما در حال حاضر مشغول برنامه­ ریزی برای ساده ­تر کردن پروسه ثبت نام و احراز هویت افراد هستیم. همچنین امکان رصد خدمات در قالب کیف پول دیجیتال برای والدین افرادی که در این طرح شرکت داشته باشند در آینده نزدیک فراهم خواهد شد. تا این لحظه تنها پست بانک به صدور این کارت اقدام کرده است. اما به طور حتم بانک­ها نیز در این طرح مشارکت خواهند کرد. 

از اول سپتامبر سال جاری نوجوان روسیه می‌توانند با ورود به سیستم یکپارچه خدمات دولت الکترونیک و با ورود به بخش سامانه خدمات فرهنگی ­کارت پوشکین­ را برای حضور در برنامه ­های فرهنگی با محوریت تئاتر و موزه های این کشور دریافت نمایند.

در هر سال تقویمی هر عضو این برنامه تا مبلغ ۵۰۰۰ روبل امکان شارژ اتوماتیک برای حضور در برنامه­ های فرهنگی را خواهد داشت. در حال حاضر و به صورت آزمایشی کارت­ها با مبلغ ۳۰۰۰ روبل شارژ شده­اند. این فرآیند در مراکز فرهنگی در سطح فدرال؛ منطقه‌ای و حتی مجموعه­ های خصوصی قابل استفاده هستند.

کد خبر 9062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =