۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵

مرزهای جهان اسلام بسیار گسترده است. با وجود اینکه ایران یک کشور اسلامی است و در میان سایر کشورهای اسلامی در جهان انقلابی تر است و در مقابل قدرتهای جهان سر خم نمی کند و زنان ورزشکار مسلمان در عرصه بین المللی محدودیتهایی برای حضور دارند، زنان ایرانی در عرصه های مختلف ورزشی بسیار موفق هستند.

روزنامه سینهالی زبان سیلومینا با انتشار مقاله ای با عنوان، زن زنده و خلاق است، به فعالیت زنان ایرانی در عرصه ورزش فوتبال پرداخته و بطور نمونه به تیم فوتبال بانوان بندر انزلی که مربی تیم بانوان بزرگسال در آن تیم بازی می کرده است،اشاراتی نموده است.

در این مقاله آمده است:

مرزهای جهان اسلام بسیارگسترده است. با وجود اینکه ایران یک کشور اسلامی است  و در میان سایر کشورهای اسلامی در جهان انقلابی تر است و در مقابل قدرتهای جهان سر خم نمی کند و زنان ورزشکار مسلمان در عرصه بین المللی محدودیتهایی برای حضور دارند، زنان ایرانی در عرصه های مختلف ورزشی بسیار موفق هستند.

اگرچه "کشتی آزاد" ورزش ملی و سنتی ایران محسوب می شود ، اما فوتبال همچنان یکی از محبوب ترین ورزش های ایران است. تیم فوتبال مردان ایران با نام "تیم ملی" شناخته می شود و نماینده ایران در فوتبال بین المللی است. از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ ، ایران بهترین تیم فوتبال آسیا لقب گرفت.

ایران یکی از بهترین تیم های فوتبال آسیا است. آنها افتخار کسب سه بار قهرمانی آسیا (۱۹۶۸ ، ۱۹۷۲ و ۱۹۷۶) را دارند.

امروز زنان ایرانی با ایستادن شانه به شانه مردان در ورزش فوتبال مهارت های خود را به نمایش می گذارند.

تیم بانوان ایران در تاریخ ۱۳ نوامبر سال ۲۰۲۰ در تایلند به مسابقات المپیک توکیو راه یافت. تیم فوتبال بانوان بالای ۱۹ سال ایران بهترین عملکرد خود را در کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) نشان داد و با بیشترین امتیاز به رده بالای جدول صعود کرد. و مدیر تیم فوتبال بانوان ایران ، توسط کمیته فیفا به خاطر تلاش هایش برای کشف استعدادهای پنهان ورزشی در زن ایرانی و رساندن او به سطح بین المللی، مورد ستایش قرار گرفته است.

این که یک زن ایرانی پیشتاز تمام جوانب فوتبال باشد ، در جایی که اکنون بر فوتبال مردان مسلط هستند، یک موفقیت بزرگ است.

تیم فوتبال زیر ۱۶ سال زنان نیز از مرحله اول به مرحله دوم جام AFC در تاجیکستان صعود کرد.

امروز زن ایرانی که در مناطق مختلف کشور به میدان آمده است  از سایر کشورهای اسلامی پیشی گرفته است.

در شمال ایران شهری در مرز دریای خزر به نام "بندر انزلی" وجود دارد. تیم فوتبال بانوان ملوان که چندین سال غیر فعال شده بود ، دوباره شروع به فعالیت و صعود کرده است.

بندر انزلی ، واقع در نزدیکی مرز دریای خزر در استان گیلان ، از این جهت که تعدادی فوتبالیست با استعداد کشف کرده ، بی نظیر است.

به این ترتیب تیم زنان ایران در چند ماه اخیر به رده های بالای عرصه بین المللی صعود کرده است.

مریم ایراندوست ، سرمربی تیم فوتبال بانوان بزرگسال ایران ، تیم خود را به طور حرفه ای تمرین می دهد و هدایت می کند.

مریم از کودکی طرفدار فوتبال بوده است. او که بیش از ۱۴ سال در باشگاه فوتبال ملوان به عنوان یک بازیکن منحصر به فرد و همچنین یک مربی باتجربه درخشیده است ، هنوز هم در تولید نسل جدیدی از بازیکنان و تلاش برای پیشرفت آنها نقشی حیاتی دارد.

زن زنده و خلاق است، و امروز ، زن ایرانی این جمله را به واقعیت تبدیل کرده است.

کد خبر 9665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =