گردهمایی پیروان ادیان در شهر اسلام آباد

به همت شورای امنیت و هبستگی بین ادیان و با همکاری وزارت امور مذهبی پاکستان، همایش با شکوه با موضوع '' کنفرانس بین المللی هماهنگی بین ادیان'' در بیست و چهارم نوامبر سال میلادی (سوم آذر1400)در اسلام آباد برگزار شد.

همایش بین المللی ادیان در شهر اسلام آباد پایتخت پاکستان

این گردهمایی با حضور رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، وزیر امور مذهبی، وزیر کشور پاکستان در امور پارلیمان، رئیس شورای ایدئولوژی اسلامی، رئیس کمیته رویت هلال، سفیر اتحادیه اروپا در پاکستان، علمای معروف شیعی و اهلسنت و بزرگان ادیان دیگر برگزار شد.

عارف علوی، رئیس جمهور پاکستان که بعنوان میهمان ویژه در این همایش حضور یافتند، با تاکید به تبعیت از آموزه های اسلام و پیامبر مکرم اسلام (ص) گفت؛اسلام حقیقی، مخالف هرگونه برتری جویی دینی و نژادی است و اسلام مانند سایر ادیان روی زمین، پیام همدیگر پذیری و احترام به اعتقادات دیگر ادیان را به ما می آموزد.

رئیس جمهور پاکستان گفت: جهان به یک رهبر دلسوز نیاز دارد و آنهایی که بر اساس قوم، ملیت و نژاد در صدد ایجاد اختلاف بین پیروان ادیان هستند، در واقع دست نشانده قدرت های استعماری می باشند.

علی محمد خان، وزیر کشور پاکستان در امور پارلیمانی در سخنرانی خود در این همایش گفت؛ ما به برابری و هماهنگی بین ادیان باور داریم و دولت عمران خان همواره تلاش کرده است که از حقوق اقلیت های مذهبی در پاکستان دفاع کند.

قبله ایاز، رئیس شورای ایدئولوژی اسلامی در سخنان خود در این همایش بیان داشت که قانون اساسی پاکستان به ارائه حقوق یکسان به همه پیروان ادیان تصریح کرده و دین مبین اسلام نیز حسن رفتار با پیروان ادیان دیگر را به ما آموخته است.

همایش بین المللی ادیان در شهر اسلام آباد پایتخت پاکستان

آندرولا کیمونارا، سفیر اتحادیه اروپا در پاکستان در سخنرانی خود، برگزاری این همایش را خوشایند خواند و گفت: برای ترویج و تامین صلح در جهان، برگزاری چنین برنامههای تقریبی ضروری است.

شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان نیز در سخنان خود بیان داشت که با راه اندازی این برنامه، ما سعی می کنیم که هویت حقیقی پاکستان را به جهانیان معرفی کنیم و پیام صلح و دوستی به همه ادیان عالم بدهیم.

در پایان همایش، رئیس جمهور پاکستان به شخصیت های اثر گذار تقریبی در این کشور تقدیرنامه اهداء نمود و نیز اعلامیه مشترک بر اساس '' اعلامیه مکه، مادرید، اتحادیه اروپا، پاکستان، ابوظبی و مراکش'' صادر شد.

ملاحظات

در باره شورای ملی صلح و هماهنگی بین ادیان

شورای ملی صلح و هماهنگی بین ادیان به سفارش رئیس جمهور و نخست وزیر پاکستان برای ایجاد صلح و هماهنگی بین تمام استان های پاکستان و در سطح جهان راه اندازی شد. هدف این شورا ایجاد تفاهم، همکاری و اتحاد بهتر میان فرقه ها و پیروان ادیان مختلف است. یکی از کارهای شورای ملی صلح و هماهنگی بین ادیان پاکستان، ایجاد شبکه‌ای از افراد و انجمن‌ها در داخل و خارج از پاکستان است که به ترویج درک بهتر از فرهنگ و جامعه پاکستان با موج قوی از شور و شوق و امید در سراسر جهان می‌پردازند و با این همکاری راه‌حل‌هایی را برای هماهنگی بین ادیان برجسته می‌کنند.

کد خبر 9940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =