راه اندازی بخش هنر در سرویس اطلاعات خارجی روسیه

آژانس اطلاعات روسیه قصد دارد در سرویس اطلاعات خارجی افرادی با ذوق هنری را به کار بگیرد.

آژانس اطلاعات روسیه قصد دارد در سرویس اطلاعات خارجی افرادی با ذوق هنری را به کار بگیرد.

رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه سرگِی ناریشکین در گفتگو با ولادمیر سالاویوف، روزنامه ­نگار و مجری مطرح تلویزیون روسیه درباره اهمیت و جایگاه حضور نقاشان، نویسندگان، سناریونویس­ها در برنامه­ های هنری با محوریت اقدامات و ماموریت­های افسران اطلاعاتی توضیح داد. به عقیده وی، این اقدام به اقبال عمومی به این مسائل خواهد انجامید.

تنها یک حلقه بسیار محدود از همکاران و روسای سازمان از تلاش­های افسران ما در انجام ماموریت­ها مطلع هستند. بخشی از این موضوع به ظرافت­های این تخصص برمی­گردد که از چشم جامعه مغفول مانده است. از این رو ما در تلاش هستیم تا نقاشان، نویسندگان و سناریونویس­ها برای تولیدات هنری در زمینه این حرفه برنامه­ هایی را پیاده کنند.

سرگِی ایوانوف رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه به خبرگزاری «گازتا.رو» در این­باره گفت: برخی اوقات دست اندرکاران هنری خودشان با سرویس ارتباط می­گیرند و پیشنهاد کشیدن یک تابلوی نقاشی، تهیه یک اثر موزیکال، فیلم و یا داستان درباره افسران اطلاعاتی (جاسوسان) را ارائه می­کنند.

ما درصدد هستیم تا تولیدات­مان علاوه بر تاریخ­های دارای اهمیت، به افراد تأثیرگذار نیز اختصاص پیدا کنند و خدمات مأموران ویژه سرویس که نامشان برای دنیا فاش شده­ است را معرفی کنیم. در حال حاضر یک سریال با نام «فیتین» به کارگردانی کریل بِلِویچ در حال ساخت است. این فیلم درباره یک جوان بااستعداد به نام پاول فیتین است که در جنگ جهانی دوم در سرویس اطلاعات خارجی خدمات ارزنده­ای را انجام داده است.

الکسی پابورتسِف کارگردان روس در حال آماده ­سازی فیلمی درباره یوری آناتولیِویچ شِفچنکو است که نه تنها یک جاسوس زبده و توانمند بود، بلکه نقاش و معماری شایسته نیز بوده است. امیدوارم که در آینده فیلم دیگری با موضوع جاسوس افسانه ­ای و قهرمان جنگ، یوری ایوانویچ دروزدوُا رئیس بخش جاسوسی غیررسمی نیز به نمایش درآید.

کد خبر 10042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =