دکتر عارف علوی، رئیس جمهور پاکستان از بانک ها خواسته است تا با دانشگاه های کشور ارتباط برقرار کنند و نیازهای تحقیقاتی مربوط به آخرین روند و خواسته های بازار را برآورده کنند.

دکتر عارف علوی، رئیس جمهور پاکستان در چهارمین کنفرانس بانکداری اسلامی به عنوان مهمان اصلی برنامه شرکت کرد.

رئیس جمهور پاکستان طی سخنانی در این کنفرانس گفت: هنگامی که دانشجویان ما در دانشگاه های پاکستانی در رشته بانکداری اسلامی تحقیقات را انجام می دهند و در مقطع پیش دکتر و دکترا تحقیقات آن ها ادامه دارند، نیازی برای تاسیس موسسه جداگانه برای تحقیقات در رشته بانکداری اسلامی نیست.

وی گفت: بانک ها باید، دانشگاه هایی را که رشته بانکداری اسلامی را تدریس می کنند را هدایت و راهنمایی کنند تا آن ها تحقیقات را مطابق با نیازهای بازار و روندهای مدرن به انجام برسانند.

   قبل از رئیس جمهور پاکستان، شوکت ترین، وزیر دارایی پاکستان، دکتر عشرت حسین، مشاور نخست وزیر پاکستان، دکتر رضا باقر، رئیس بانک مرکزی دولت پاکستان، شمشاد اختر، رئیس بازار سهام پاکستان، مفتی محمد نجیب خان، رئیس هیأت مدیره شرعی اسلامی بانک سند نیز در این مراسم سخنرانی کردند.

  عمران اسماعیل، فرماندار ایالت سند و سایر دانشمندان نیز در این مراسم حضور داشتند.

  دکتر عشرت حسین، رئیس سابق بانک مرکزی دولت پاکستان و دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان گفت: سیستم بانکداری اسلامی دارای ظرفیت مقابله با چالش های مدرن است و می تواند به عنوان جایگزینی برای سیستم سنتی باشد.

وی گفت: بانک هایی که برنامه بانکداری اسلامی را اجرا کردند و سود بانکی را مطابق با دستور اسلام محاسبه می کنند موجب شده تا هر صاحب حسابی از زیبایی این نظام (نظام بانکداری اسلامی) را خوشحال سازد.

دکتر عشرت گفت: باید در بخش های مختلف بانکداری اسلامی تمرکز داشته باشیم، تا مشکلات موجود در نظام بانکداری اسلامی را بتوانیم برطرف کنیم. 

 مفتی نجیب طی سخنان در این کنفرانس گفت: در سراسر جهان اسلام تلاش می شود تا در بانک ها برنامه بانکداری اسلامی اجرا شود، همچنین کشورهایی که این برنامه را دارند، باید ارتقاء یابند.

 وی همچنین پیشنهاد کرد: بانکداری اسلامی در برنامه درسی کشور از سطح دبیرستان تدریس شود.

 توضیح:

  در چند سال اخیر به خاطر فشار و درخواست علما و مردم متدین کشور برای خاتمه دادن به نظام بانکداری ربوی، بانک میزان اسلامی در دانشگاه های مختلف از جمله در دانشگاه بین المللی رفاه اسلام آباد، دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را برای آموزش بانکداری اسلامی برگزار نموده که از آن می توان بعنوان  نخستین قدم برای معرفی بانکداری اسلامی یاد کرد.

 این دوره ها توسط استادان علوم دینی تدریس می شوند.

 دانشجویان فارغ التحصیل در بانک های مختلف جذب و بکارگیری می شوند.

کد خبر 10981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =