پاکستان حمله تروریستی به مسجدی در قندوز را محکوم کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در این زمینه گفت: از تلفات جانی در این حمله ناراحت هستیم. مردم و دولت پاکستان در کنار برادران افغانی هستند و ما برای بهبود سریع مجروحان این حمله دعا می کنیم.

براساس این گزارش، در یک حمله انتحاری در نماز جمعه در شهر قندوز افغانستان ۶۰ نمازگزار کشته و بیش از ۲۰۰ نفر مجروح شدند.

براساس گزارش خبرگزاری های بین المللی، انفجاری قوی در مسجدی در منطقه سعید آباد شهر قندوز افغانستان هنگام اقامه نماز جمعه رخ داد. نیروهای امدادی مجروحان را با آمبولانس به بیمارستان منتقل کردند. طالبان منطقه را محاصره کرده و عملیات جستجو را انجام دادند.

گروه خراسان داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

ذبیح ا... مجاهد سخنگوی طالبان و معاون وزیر اطلاعات طالبان افغانستان در توئیتی اعلام کرد: انفجاری در مسجد جامع شیعیان رخ داد و باعث کشته و زخمی شدن چند تن از هموطنانمان شده است.

لازم به ذکر است، پس از خروج نیروهای آمریکایی این سومین حمله مرگبار به مکانی مذهبی در هفته جاری است و به گزارش رسانه های محلی، عامل انتحاری خود را منفجر کرد. رسانه های داخلی و خبرگزاری های خارجی تعداد کشته ها را ۵۰ نفر اعلام کردند. مطیع ا... روحانی، رئیس اداره اطلاعات و فرهنگ افغانستان نیز تأیید کرد که این انفجار خودکشی بوده است. پزشکی در بیمارستان قندوز که نخواست نامش فاش شود، گفت: ۳۵ جسد و ۵۰ مجروح را به این بیمارستان آورده اند.

خبرگزاری "آنادولو" ترکیه به نقل از رادیو محلی افغانستان اعلام کرد: در این انفجار حدود ۱۰۰ نفر کشته و بیش از ۲۰۰ نفر مجروح شده اند.

دوست عبیده، معاون فرماندهی پلیس شهر قندوز و سخنگوی نمایندگی سازمان ملل متحد در شهر قندوز، گفت: ۱۰۰ نفر کشته و مجروح شده اند.

معاون اداره بهداشت ولایت قندوز  از کشته شدن ۵۰ نفر و مجروح شدن ۵۰ نفر خبر داد.

پاکستان حمله تروریستی به مسجدی در قندوز را محکوم کرد و سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت: از تلفات جانی در این حمله ناراحت هستیم. مردم و دولت پاکستان در کنار برادران افغانی هستند و ما برای بهبود سریع مجروحان این حمله دعا می کنیم.

کد خبر 11063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =