دولت نهضت انصاف (PTI) در ۱۸ ژوئیه ۲۰۱۹ میلادی تصمیم گرفت تا هیأت آموزش فدرال، به عنوان مسئول اجرای دروس اجباری در مدارس دینی و نتایج در مقطع دیپلم و فوق دیپلم باشد تا طلاب مدارس دینی نیز بتوانند با سایر دانش آموزان کشور رقابت کنند.

دولت نهضت انصاف (PTI)  در ۱۸ ژوئیه ۲۰۱۹ میلادی تصمیم گرفت تا هیأت آموزش فدرال، به عنوان مسئول اجرای دروس اجباری در مدارس دینی و نتایج در مقطع دیپلم و فوق دیپلم ​​باشد تا طلاب مدارس دینی نیز بتوانند با سایر دانش آموزان کشور رقابت کنند. در ۱۹ دسامبر ۲۰۱۹، میلادی دولت با ایجاد اداره کل آموزش دینی، ۱۶ دفتر منطقه‌ای را راه‌اندازی کرد تا همه مدارس دینی را وارد جریان اصلی ملی کند و کیفیت آموزش را بهبود بخشد.

دولت چندین گام عملی برای ایجاد دولت رفاهی ایده آل به سبک دولت پیامبر اکرم (ص) در مدینه برای رفاه اقشار فقیر جامعه برداشته است.

دولت معتقد به نظام اجتماعی مبتنی بر مدارا، برادری، همزیستی مسالمت آمیز انسان ها، عدالت، ترویج برابری و رفع هر گونه تبعیض است که بر اساس آن دولت به کشاورزان فقیر، بیماران و نیازمندان کمک می کند. برنامه احساس برای یاری و تلاش خستگی ناپذیر برای رفاه اقشار عقب مانده جامعه و اجرای عملی تعالیم اسلام و پیامبر اکرم (ص) راه اندازی کرد.

در ۱۰ دسامبر ۲۰۲۰ میلادی، دولت یک برنامه دکترا را در موضوع سیره النبی(ص) راه اندازی کرد تا تمام جنبه های زندگی حضرت محمد (ص) را برجسته کند.

دولت دانشگاه القادر (بنام عبدالقادر جیلانی) را به عنوان مرکز تحقیقاتی بر اساس اصول طلایی اسلام تأسیس کرد. در این دانشگاه در حال حاضر مرکز تحقیقات صوفی ها، بلوک پژوهشی، خوابگاه و دانشکده های مختلف در حال ساخت هستند.

در ۱۵ آوریل ۲۰۲۱ میلادی، دولت برنامه بورسیه تحصیلی تحت عنوان "رحمت للعالمین (ص)" را برای دانشجویان راه اندازی کرد.

در ۱۶ اوت ۲۰۲۱ میلادی، دولت سرفصلی را در مورد سیره پیامبر اکرم (ص) در برنامه درسی اضافه کرد و در آن مطالعه تعالیم حضرت محمد (ص) برای دانش آموزان کلاس های هشتم، نهم و دهم را ضروری اعلام کرده است.

در ۲۱ اوت ۲۰۲۱ میلادی، دولت با تصویب مصوبه ای، نوشتن خاتم النبیین حضرت محمد (ص) را در اسناد رسمی، کتب و جایی که قرار است نام حضرت محمد (ص) درج شود را الزامی کرد.

در ۵ اکتبر ۲۰۲۱میلادی، دولت برای اولین بار جشن عید میلاد النبی (ص) را رسما آغاز کرد، همچنین مرکز "رحمت للعالمین (ص)" را به منظور ترویج تحقیقات درباره سیره پیامبراکرم (ص) و از بین بردن تصورات ناصحیح جهانی درباره دین اسلام تأسیس کرد. هدف از تاسیس مرکز ترویج تعالیم حضرت محمد (ص) هداست نسل جوان به سمت سیره پیامبر اکرم (ص) است.

در سطح جهانی، عمران خان، نخست وزیر پاکستان در چهاردهمین اجلاس سران سازمان همکاری های اسلامی (OIC) در مکه در تاریخ ۱ ژوئن ۲۰۱۹میلادی، از کشورهای عضو این سازمان خواست تا از طریق سازمان هایی مانند سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا به جهان غرب بگویند که به بهانه آزادی بیان اجازه ندهید احساسات دیگران جریحه دار شود. بیش از ۱.۳ میلیارد مسلمان از این عقاید آسیب می بینند.

در ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۹ میلادی، عمران خان، نخست وزیر پاکستان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک گفت که اسلام هراسی به سرعت رشد کرده است و غرب باید بداند حضرت محمد (ص) در قلب ما زندگی می کند. وی گفت که نگرش غرب نسبت به هولوکاست بسیار محتاطانه است، زیرا به آن آسیب می رساند، به همین دلیل است که ما می گوییم آزادی بیان را نباید برای آسیب رساندن به ما مسلمان ها مورد استفاده قرار داد.

در ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۰ میلادی، عمران خان، نخست وزیر پاکستان در سخنرانی مجازی خود در هفتاد و پنجمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل، نسبت به اسلام هراسی فزاینده که منجر به حملات علیه مسلمانان در بسیاری از کشورها شده است، ابراز نگرانی شدید کرد و در این اجلاس گفت: باید روز جهانی منع اسلام هراسی اعلام شود.

در ۲۶ اکتبر ۲۰۲۰ میلادی، عمران خان، نخست وزیر پاکستان نامه ای به مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک نوشت و از وی خواست که سیاست ممنوعیت نظرات ضد اسلامی را به همان شیوه ای که هولوکاست ممنوع شده است را دنبال کند.

کد خبر 11104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =