تعداد گردشگران چینی که در سال ۲۰۱۵ از اسرائیل بازدید کردند تنها ۳۰ هزار نفر بود اما این تعداد در سالهای ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به بیش از صد هزار نفر رسید.

اسرائیل تلاشهای خود را برای جذب بیشتر گردشگران چینی افزایش داده است. تعداد گردشگران چینی که در سال ۲۰۱۵ از اسرائیل بازدید کردند تنها ۳۰ هزار نفر بود اما این تعداد در سالهای ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به بیش از صد هزار نفر رسید.

یکی از دلایل اصلی این افزایش برقراری پروازهای مستقیم میان چین و اسرائیل است. هم اکنون پروازهای مستقیم از شهرهای شانگهای، پکن، گوانگژو، چنگدو و هنگ کنگ به تل آویو برقرار است و انتظار می رود پروازهای مستقیم دیگری نیز میان چین و اسرائیل در سال ۲۰۱۹ برقرار شود.

اسرائیل همچنین مراکز صدور روادید در شهرهای پکن، شانگهای و گوانگژو تاسیس نموده و مرکز دیگری نیز در شهر چنگدو در آستانه راه اندازی می باشد. این مراکز اعزام گردشگر چین به اسرائیل را توسعه و ارتقا می دهند.

 وزارت گردشگری اسرائیل، علاوه بر اولین دفتر خود در پکن، دومین دفتر نمایندگی خود در چین را در شهر گوانگژو تاسیس نمود. این وزارتخانه می گوید که طبق آمار سازمان جهانی گردشگری، گردشگران چینی بیشترین میزان پولرا خرج و هزینه می کنند.

وزارت گردشگری در داخل اسرائیل نیز اقدامات مهمی در جهت رفاه بیشتر گردشگران چینی انجام داده است، برای مثال آشپزهای نمونه چینی برای طبخ غذاهای چینی به آن کشور برده است.

علاوه بر آن اسرائیل تعداد تور لیدرهای مسلط به زبان چینی را افزایش داده و یک وبسایت به زبان چینی راه اندازی کرده و علائم و سایر موارد مورد نیاز به زبان چینی را در بیشتر اماکن توریستی اسرائیل فراهم آورده است. همچنین بسیاری از راهنماهای تور اسرائیلی با هدف یادگیری زبان و فرهنگ مشتریهای بالقوه چینی خود به این کشور سفر نموده اند.

علاوه بر موارد فوق اسرائیل بزودی پرداختی Wechatو Alipay برای تسهیل دسترسی پرداختهای آنلاین گردشگران چینی راه اندازی خواهند نمود.

هم اکنون بجای روادید چندبار ورود سه ماهه که قبلا برای گردشگران چینی مهیا بود، اسرائیل روادید چندبار ورود تا سقف ده ساله برای گردشگران چینی صادر می نماید.

این موارد بخشی از اقدامات اسرائیل برای رفع موانعی است که افزایش تعداد گردشگران چینی را کند می کند.

"زوهر ماروم"، رئیس بخش تورهای ورودی آژانس گردشگری "امسالم"، بزرگترین شرکت گردشگری خصوصی اسرائیل، در این خصوص می گوید: هتلهای اسرائیل تغییراتی را برای گردشگران چینی انجام داده اند. وی می گوید صنعت گردشگری تلاش زیادی نموده که گردشگران چینی احساس کنند که در خانه خود هستند، از جمله قسمت ویژه صبحانه چینی در هتلها ایجاد نموده است.

برخی هتلها امکان دریافت شبکه های تلویزیونی چین و همچنین سرو چای چینی را مهیا نموده اند. همچنین امکان دیدنی در اسرائیل راهنمایان چینی زبان و بروشورهایی به زبان چینی تدارک دیده اند.

"آیال سگال"، مدیر منطقه ای Kayak.com یک شرکت گردشگری اینترنتی جهانی در این خصوص می گوید: کارکنان برخی فروشگاه های بزرگ در اسرائیل برای ارائه توضیحات در خصوص محصولات خود به گردشگران چینی، شروع به یادگیری زبان چینی نموده اند.

طبق گفته مسئولین گردشگری اسرائیل، گردشگران چینی ترجیح می دهند در اولین سفر خود از اماکن معروف در اسرائیل مانند تل آویو، بحر المیت و بیت المقدس بازدید نمایند. آنان همچنین دوست دارند که  اماکن تاریخی که در کتابهای راجع به آن خوانده اند را ببینند.

این مسئولین می گویند چینیها تشابهات فراوانی میان خود و اسرائیلها بویژه در طبع باز آنها برای برقراری ارتباط و فرهنگ می یابند.

علاوه بر اینها گردشگران چینی مانند کنجکاوی در زمینه معنویت و خرد یهود، مسحور نوآوریهای اسرائیل در زمینه آموزش و تکنولوژی می شوند.

"سگال" همچنین می افزاید بخش قابل توجهی از صنعت جهانی الماس در اسرائیل است، که فرصتی برای خریداران چینی برای خرید جواهرات تخفیف خورده فراهم می آورد.

اسرائیل در سال ۲۰۱۸ موفق به جذب بیش از ۴ میلیون گردشگر شد که ۶ میلیارد دلار به اقتصاد این کشور تزریق نمود.

کد خبر 1140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =