دانشگاه قراقروم به دنبال الزامی کردن پوشش جدید با هدف ترویج فروتنی است

دانشگاه بین المللی قراقوروم با حروف اختصاری (KIU) در شهر گیلگیت در حال بررسی پوشش لباس جدید برای دانشجویان دختر و پسر برای ترویج عفت در محوطه دانشگاه است.

سایت خبری تحلیلی پرو پاکستان–۱۳آوریل( ۲۴فروردین)
دانشگاه بین المللی قراقوروم با حروف اختصاری (KIU) در شهر گیلگیت در حال بررسی پوشش لباس جدید برای دانشجویان دختر و پسر برای ترویج عفت در محوطه دانشگاه است.

دانشگاه قراقوروم پیشنهاد کرده است که انواع شلوارهای کوتاه و پیراهن‌هایی با طرح‌ها یا عکس‌های بزرگ و همچنین لباس‌های یقه گشاد، شفاف و تنگ در محوطه دانشگاه ممنوع شود. استفاده از عینک آفتابی و کلاه در کلاس ها نیز برای دانش آموزان ممنوع است.

مخصوصاً برای دانش آموزان دختر، آنها ملزم به پوشیدن پیراهن هایی هستند که زانوهای خود را بپوشانند. ورود دانشجویان دختر بدون روسری به محوطه دانشگاه ممنوع است.

شاگردانی که قوانین پوشش را زیر پا بگذارند نیز مشمول مجازات شدید خواهند شد. در اولین تخلف به دانش آموزان تذکر شفاهی داده می شود. با تخلف دوم جریمه خواهند شد. آنها ملزم به حضور در کمیته انضباطی در صورت تخلف سوم خواهند بود که می تواند منجر به اخراج از این دانشگاه شود.

پیش‌نویس پوشش لباس برای دانش‌آموزان دختر و پسر در حال حاضر در شبکه‌های اجتماعی در حال انجام است و واکنش‌های متفاوتی را از سوی کاربران به دنبال داشته است و برخی این تصمیم را ستایش می‌کنند و برخی دیگر با این اقدام مخالفت می‌کنند.

از سوی دیگر، مسئولان این دانشگاه اذعان کرده اند که این دانشگاه برای دانشجویان دختر و پسر چنین    پوشش هایی تهیه کرده است. با این حال، مقامات دانشگاه قراقروم  همچنین تصریح کرده اند که دانشگاه تنها در حال بررسی پوشش لباس است و هنوز چیزی نهایی نشده است.

ملاحظه: دانشگاه قراقوروم تنها دانشگاه شهر توریستی گیلگیت در منتها الیه شمال پاکستان و در نزدیک مرز با چین قرار دارد. نصف جمعیت این شهر شیعه و نصف دیگر را اهل تسنن و فرقه اسماعیلیه تشکیل می دهند.

دختران و زنان فرقه اسماعیلیه در این منطقه بنا بر اعتقادات خود مجاز به حفظ حجاب اسلامی نیستند اما اکثریت زنان پیروی این فرقه بنا بر یک سنت دیرینه سر خود را با شال های سنتی می پوشانند.

کد خبر 11950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =