واکنش سازمان دیانت به خبر «بسترسازی برای گسترش تفکر سلفی- وهابی»

بیانیه سازمان امور دیانت برای اخبار در برخی رسانه‌ ها که در آن سازمان امور دیانت را به بسترسازی برای گسترش جریانها و تفکرات «سلفی - وهابی» در ترکیه متهم کرده اند، این خبرها، به دور از واقعیت و تأسف ‌آور توصیف شده است.

واکنش سازمان دیانت به خبر «بسترسازی برای گسترش تفکر سلفی- وهابی»

سازمان امور دیانت ترکیه با انتشار بیانیه ای به خبر «بسترسازی برای توسعه تفکر سلفی- وهابی» واکنش نشان داد.

در بیانیه سازمان امور دیانت با اشاره به برخی اخبار و مطالب چند روز اخیر در برخی رسانه‌ ها که در آن سازمان امور دیانت را به بسترسازی برای گسترش جریانها و تفکرات «سلفی - وهابی» در ترکیه متهم کرده اند، این خبرها، به دور از واقعیت و به‌ شدت ناراحت ‌کننده و تأسف ‌آور توصیف شده است.

در این بیانیه آمده است: «سازمان امور دیانت نهادی است که مبانی آن روشن و شناخته شده است و رویکرد آن درک واقعی دین در امتداد قرآن و سنت است و تلاش می ‌کند تا خدمات تربیتی و ارشادی دینی را بدون عدول از این مسیر ارائه دهد. این نهاد ریشه ‌دار، تلاش دارد تا با تکیه بر میراث استثنایی از اندوخته های علمی، در جهت شکل‌ گیری زمینه ‌ی محکم کلامی و اخلاقی برگرفته از منابع اصلی اسلام، به تغذیه معنوی نسلهای امروز و آینده جامعه بپردازد.»

در بخش دیگری از این بیانیه با اشاره به مواضع سازمان امور دیانت در برابر رویکردهای تفرقه افکنانه، تکفیری و تبعیض آمیز که تهدیدی در برابر چهره رحمانی اسلام و آینده جوانان می باشند، هدایت یک زندگی دینی ساده و میانه رو به دور از افراط و تفریط و بالا بردن آگاهی جامعه با هوشیاری در برابر انواع سوء استفاده های مذهبی و فتنه انگیزی، از وظایف سازمان امور دیانت ترکیه توصیف شده است. همچنین پرهیز از اظهارات و سخنان تفرقه افکنانه که به وحدت ملت و یکپارچگی امت لطمه می زند، در شرایطی که جهان اسلام از این ناحیه زخم های بسیاری را متحمل شده، از وظایف هر مسلمانی برشمرده شده است.

 

منبع: پایگاه رسمی سازمان امور دیانت ترکیه

تاریخ:30/04/1401

کد خبر 13130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =