اختلاف نظر احزاب مخالف در مورد پناهجویان

شش حزب مخالف که تلاش دارند برای معرفی کاندیدای مشترک در انتخابات ریاست جمهوری آینده به اجماع دست یابند، هنوز در بحث پناهجویان اختلاف نظر دارند.

شش حزب مخالف که تلاش دارند برای معرفی کاندیدای مشترک در انتخابات ریاست جمهوری آینده به اجماع دست یابند، هنوز در بحث پناهجویان اختلاف نظر دارند.

اعضای کمیسیون مهاجرت این احزاب تا کنون سه بار تشکیل جلسه داده اند و در بحث ضرورت حل مسئله مهاجران هم عقیده هستند اما در خصوص نحوه تعامل با مسئله مهاجران به توافق نرسیده اند. در حالی که احزاب دمکرات، و نیک از اخراج فوری پناهجویان به کشورهایشان حمایت می کنند، احزاب سعادت، دوا و آینده معتقدند که این کار باید در طول زمان انجام شود. حزب جمهوری خواه خلق اما هنوز در این خصوص تصمیم گیری نکرده است.

گفته می شود که احزاب «سعادت»، «دوا» و «آینده» طرفدار حل این موضوع در طول زمان هستند. خاطرنشان می شود که همه ی احزاب مخالف در وهله اول طرفدار مکانیسم بازگشت داوطلبانه پناهجویان هستند. جالب اینکه، حزب جمهوری خواه خلق به عنوان  بزرگترین شریک این ائتلاف که قبلا بارها اعلام کرده است که در اولین فرصت سوری ها را به کشورشان بر میگرداند، در مورد روش تعامل با مهاجران بلاتکلیف مانده است.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی بولتن جهان
تاریخ:۱۴۰۱/۰۵/۲۷

* براساس آمار منتشر شده در رسانه های ترکیه نزدیک به ۵ میلیون پناهجوی سوری در ترکیه زندگی می کنند که بسیاری از آنها از طریق شغلهای کاذب امرار معاش می کنند و موجبات نارضایتی مردم ترکیه را فراهم می کنند. علاوه بر این تعداد زیادی پناهجوی افغان، عراقی، پاکستانی و سایر کشورها به صورت غیرقانونی در ترکیه حضور دارند که باعث بروز مشکلات اجتماعی و اقتصادی به ویژه در زمینه اشتغال در این کشور شده اند.

در همین حال برخی معتقدند که دولت حزب عدالت و توسعه به رهبری رجب طیب اردوغان تلاش می کند با اعطای شهروندی به پناهجویان، در انتخابات آتی از آرای آنان به نفع خود استفاده کند. ادعایی که از سوی دولت اردوغان رد می شود.

 

 

کد خبر 13281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =