دفاع تمام قد علی ارباش از مدارس امام خطیب

پروفسور دکتر علی ارباش رئیس سازمان امور دیانت ترکیه که در نوزدهمین کنگره فارغ التحصیلان امام خطیب سخنرانی اش در پاسخ به اتهاماتی که در روزهای اخیر علیه این نهاد آموزشی مطرح شده است، اظهار داشت: امام خطیب، از احیای اخلاق حسنه گرفته تا ساختن تمدن مهربانی، یک نسل پیشگام در همه زمینه ها است.

پروفسور دکتر علی ارباش رئیس سازمان امور دیانت ترکیه که در نوزدهمین کنگره فارغ التحصیلان امام خطیب سخنرانی می کرد، در پاسخ به اتهاماتی که در روزهای اخیر علیه این نهاد آموزشی مطرح شده است، اظهار داشت: در شرایطی که شاهد تحولات سریع اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و موارد مشابه هستیم، ضروری است که نسل امام خطیب وظیفه خدمت به ملت و امت و بشریت را مستحکم و منظم و با رویکرد عقل سلیم و دانش و شعور و آینده نگری و با آگاهی از همه این تحولات انجام دهند.

وی با بیان اینکه نسل امام خطیب ممثل و نمایند یک عقیده و تمدن عالی است، گفت: این نسل، تضمین کننده و بیمه کننده اتحاد و برادری ملت ما است. امام خطیب، از احیای اخلاق حسنه گرفته تا ساختن تمدن مهربانی، یک نسل پیشگام در همه زمینه ها است. مدارس امام خطیب، نشان دهنده ایمان، روحیه مبارزه، استقامت، دعا و امید به آینده در دل ملت است. بنابراین، باید بدانیم کسانی که دلشان بر خط امام خطیب است، برای تربیت چگونه نسلی تلاش می کنند و باید آن آرمان را زنده نگه دارند.

ارباش با بیان اینکه تربیت شدگان امام خطیب کسانی هستند که به دور از خشونت و هرج و مرج و با اعتماد به نفس  در برابر ظالم و در کنار مظلوم می ایستند، گفت: تربیت شدگان این نهاد همواره نسلی از اخلاق و معنویت وجود بوده اند.

وی افزود: من افتخار می گویم که به همراه چهار خواهر و برادر و چهار فرزندم تربیت یافته خانواده امام خطیب هستم. زیرا نسل پیروان امام خطیب هرگز از هیچگونه فداکاری در خدمت به میهن، ملت و دولت، با قدرتی که از ملت گرفته اند، دست برنداشته اند.

رئیس سازمان امور دیانت خاطرنشان کرد که نسل امام خطیب با مشکلات زیادی روبرو بود و در معرض سیاستها و فشارهای روانی فراوانی قرار داشته و در مقاطعی از حقوق خود محروم شد اما باید بیشتر تلاش می کرد تا خودش را به اثبات برساند. اما تربیت یافتگان امام  خطیب حتی در سخت ترین شرایط نیز از خدمت به میهن، ملت، دولت و ارزش های خود دریغ نکردند.

منبع: پایگاه رسمی سازمان دیانت ترکیه

تاریخ:14/06/1401

 

·         ارزیابی

در روزهای اخیر یکی چهره های مشهور هنری ترکیه به نام گلشن بایراکتار با «منحرف» خطاب کردن فارغ التحصیلان مدارس امام خطیب موجب واکنشهای متفاوت از سوی مردم، مسئولان و افکار عمومی شد.

به دنبال توهین این خوانند به فارغ التحصیلان امام خطیب، وی تحت تعقیب قضایی قرار گرفت و با حکم دادستانی استانبول به جرم نفرت پراکنی و تحریک مردم به خشونت، در حبس خانگی قرار گرفت و از برگزاری کنسرت منع شد.

برخی از دنبال کنندگان صفحات مجازی با حمایت از این خواننده، ایجاد مزاحمت و مجازات حبس برای وی را محکوم کردند.

کمال کلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خواه با انتشار پستی در صفحه توئیتر خود ضمن انتقاد از برخورد با خواننده مذکور، این اقدام را در جهت تشدید اختلاف و تنش بین جوانان ارزیابی و آن را برای سرپوش گذاشتن برای غارت بیشتر اموال مردم از سوی دولت توصیف کرد.

اکرم امام اوغلو شهردار کلان شهر استانبول از حزب جمهوری خواه خلق، نیز گفت: این قابل قبول نیست که به درخواست یک نفر [منظور رئیس جمهور] یک هنرمند در حبس قرار می گیرد.

لازم به یاد آوری است که بسیاری از سیاستمداران دولت فعلی ترکیه از جمله شخص رجب طیب اردوغان فارغ التحصیل مدارس امام خطیب هستند.

 

 

 

 

کد خبر 13346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =