فرقه بهائیت در پاکستان به کمک اسرائیل و  شاه ایران در قبل از انقلاب خیلی سریع رشد می کند و برای تقویت این فرقه خیل عظیم زرتشتیهای ایران مقیم پاکستان به عضویت این فرقه در می آیند .

فرقه بهاییت از فرقه های  انحرافی و ساخته دست انگلیس است که جهت انحراف فکری شیعیان و مسلمانان در زمان ناصر الدین قاجار توسط شخصی به نام سید علی محمد شیرازی باب , پدید آمد . در اینکه این فرقه ساخته دست استعمار پیر انگلیس جهت اهداف تفرقه افکنانه و جاسوسی طرحی شده همین بس که مرکز اصلی آنان در شهر حیفاء , به نام بیت العدل اعظم ,  واقع در فلسطین اشغالی واقع شده و مورد حمایت کامل اسرائیل می باشد. از آنجا که زندگینامه و تاریخچه آن مفصل است و در این اجمال نمی گنجد در این مقال به آن پرداخته نمی شود و موضوع بحث را به فعالیت این فرقه در پاکستان متمرکز می سازیم .

سابقه حضور این فرقه بنا به گزارشی که در  روزنامه امت چاپ کراچی ,  آمده است به سال ۱۳۲۹ هجری شمسی برمیگردد . و آن زمانی بود که شوقی افندی  یکی از رهبران این فرقه نماینده خود را به  نام احمد یزدانی,  برای بررسی امکانات تبلیغ و گسترش بهائیت در پاکستان و هند به این کشورها اعزام می کند .

فرقه بهائیت در پاکستان به کمک اسرائیل و  شاه ایران در قبل از انقلاب خیلی سریع رشد می کند و برای تقویت این فرقه خیل عظیم زرتشتیهای ایران مقیم پاکستان به عضویت این فرقه در می آیند .

از خصوصیات مهم این فرقه برای جذب طرفدار این است که درتبلیغات خود عنوان می کنند ,  پیرو دین و آئین خاص بودن  , با بهایی بودن منافات ندارد یعنی یک نفر می تواند هم مسیحی باشد و  هم بهایی  یا یهودی باشد و بهایی . به این جهت که آنان اعتقاد دارند :

  هر یک از ادیان نمایانگر یک مرحله در سیر پایان‌ناپذیر تکامل معنوی و اجتماعی بشریت است. از آنجا که تکامل بشر فرآیندی همیشگی و رو به جلو است، هیچ‌گاه نمی‌توان سخن از آخرین یا کامل‌ترین دین به میان آورد. پیام‌آوران الهی (مظاهر ظهور) به صورت پی در پی و تدریجی هدایت‌های لازم برای تکامل اجتماعی و معنوی نوع انسان را فراهم خواهند آورد . برگرفته از سایت (https://www.bahaisofiran.org).. 

بحث تکاملی ادیان الهی برای رشد و هدایت انسان به سوی معرفت بیشتر نسبت به  خالق هستی و در نتیجه عبودیت بیشتر نسبت به ذات احدیت و قرار دادن هر چیز در  دایره اراده او , از مباحثی است که در دین اسلام پذیرفته شده  و اسلام به معنای تسلیم در برابر حق و حقیقت که خدای متعال  و اراده او می باشد  تعریف      می شود و این همان نظام توحیدی است که قرآن بیان می کند :

سَنُرِیهِمْ آیَاتِنَا فِی الْآفَاقِ وَفِی أَنْفُسِهِمْ حَتَّی یَتَبَیَّنَ لَهُمْ أَنَّهُ الْحَقُّ أَوَلَمْ یَکْفِ بِرَبِّکَ أَنَّهُ عَلَی کُلِّ شَیْءٍ شَهِیدٌ ﴿۵۳﴾

به زودی نشانه‏ های خود را در افقها[ی گوناگون] و در دلهایشان بدیشان خواهیم نمود تا برایشان روشن گردد که او خود حق است آیا کافی نیست که پروردگارت خود شاهد هر چیزی است . (سوره فصلت آیه ۵۳)

ولی رهبران بهایی به پیروان خود القاء می کنند که چون ادیان الهی هر هزار سال جدید می شوند باید بعد از گذشت این مدت پیامبر جدیدی بیاید تا دین جدیدی بیاورد  .  و آن پیامبر جدید بعد از  سال ۲۶۰ هجری که سال شهادت و رحلت امام حسن عسگری علیه السلام  است ,  باب می باشد که در سال ۱۲۶۰ هجری قمری ظهور کرده است !!!

باب در آثار اولیه اش خود را باب (وسیله ارتباط) و نائب (نماینده) امام غایب شیعیان دوازده امامی می‌خواند. لقب دیگری که به کار می‌برد، ذکر یا ذکرالله الاعظم بود. در ابتدا ادعایش این بود که از طرف امام غایب فرستاده شده تا فرارسیدن ظهورش را اعلان کند. باب در دوران بعد و  در دوران زندانی بودنش در ماکو با صراحتی بیشتر ادعایش را فراتر از نیابت یا جانشینی امام اعلام می‌کند و خود را شخص مهدی موعود می‌خواند!.  در دادگاهی که کمی بعد از ورودش به چهریق در تبریز برگزار شد، همین ادعا را علنی می‌کند و از سوی شماری از علمای حاضر محکوم به مرگ می‌شود. در سال ۱۸۴۷ میلادی در مهم‌ترین اثر خود به نام « بیان » به پایان دوره اسلام اشاره می‌کند، خود را «مظهر الهی» و پیامبری جدید می‌خواند که احکام و تعالیم تازه ای به نام آئین بیان آورده‌است. در همین اثر به کرّات سخن از موعودی جهانی می‌راند که نتیجه و ثمره آئین جدیدِ بیان ,  باید ایمان به وی باشد . وی از این موعود با عنوان «مَن یُظهرُه الله» یاد می‌کند. ( ویکی پدیا یا دانشنامه آزاد.)

رهبران بهایی در حالی " سید علی محمد شیرازی باب " را پیامبرو آورنده دینی کاملتر از اسلام  معرفی می کنند و دین او را ناسخ دین اسلام عنوان  می کنند , که خداوند در قرآن کریم  عنوان داشته :

 الْیَوْمَ یَئِسَ الَّذِینَ کَفَرُوا مِنْ دِینِکُمْ فَلَا تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَرَضِیتُ لَکُمُ الْإِسْلَامَ دِینًا ( آیه سوم سوره مائده )

امروز کسانی که کافر شده‏ اند از [کارشکنی در] دین شما نومید گردیده‏ اند پس از ایشان مترسید و از من بترسید امروز دین شما را برایتان کامل و نعمت‏ خود را بر شما تمام گردانیدم و اسلام را برای شما [به عنوان] آیینی برگزیدم .

یعنی دین اسلام کاملترین دین  است  و لذا  پیامبر اسلام خاتم النبین است . و قرآن معجزه ابدی و آخرین کتاب آسمانی است که در آن هر چیزی که برای هدایت انسان  تا قیام قیامت لازم باشد آمده است به شرط  آنکه معلم این قرآن طبق نص آیاتش  رسول گرامی اسلام و بعد از ایشان نیز  عترت و اهل البیت او باشند که در حدیث ثقلین به این مطلب تصریح شده است که قرآن و عترت و اهل البیت پیامبر  تا قیام قیامت در کنار یکدیگرند و مادامی که به این هر دو تمسک شود گمراهی از راه حق و صراط الهی وجود نخواهد داشت .

فرقه بهاییت مرکزی برای تبلیغ به نام دار التبلیغ بین المللی دارند که با فرستادن مبلغانی به کشورهای مختلف نسبت به جذب دیگران اقدام می کنند . و اگر در شهر و روستایی تعداد بهاییان بیش از نه نفر بشود "  محفل روحانی ملی یا محلی "  تشکیل می دهند . از دیگر مراکز این  فرقه ,  مرکزی تحت عنوان حظیر ه القدس  , یا  همان «حصار مقدس»  است . کار آنان در هر منطقه ای جمع آوری اطلاعات و ارسال آن برای محفل روحانی ملی است . هر چند بهائیان ادعا می کنند که از سیاست کاملا" کناره گیری می کنند و مذهب آنان با سیاست مخالف است اما از طریق  اعضای حظیره القدس , گزارشهایی از اوضاع کشورهای مختلف تنظیم و برای اسرائیل  ارسال می کنند . در حقیقت آنها در هر کجای دنیا که باشند نقش نماینده اسرائیل را بازی می کنند .

اگر تعداد بهائیان در کشور افزایش چشمگیری داشته باشد اقدام به ساخت معبد هایی به نام « مشرق الاذکار » می کنند .  که نمونه هایی از آن هم اکنون در ترکمنستان ,  آلمان و آمریکا وجود دارد . اگر چه تعداد آنان در پاکستان قبلا" کم نبوده  و به خصوص در اسلام آباد و لاهور و روالپندی جمعیت قابل توجه ای داشتند  , به خاطر حساسیتهای قومی و مذهبی نتوانستند معبد و مشرق الاذکار  در کشور پاکستان ایجاد نمایند  .

  در اوائل انقلاب به خاطر کوچ بهایی  ها  و زرتشتیها از ایران به پاکستان جمعیت بهایی ها درشهرهای  پاکستان از جمله کویته  افزایش چشمگیری پیدا کرده بود ولی به جهت اعتقاد محکم دینی  مردم پاکستان به قرآن و بحث خاتمیت  پیامبر اسلام  بر اساس نص آیات الهی , آنها نتوانستند  در پاکستان زیاد بمانند و به ناچار به کشورهای اروپایی سفر کردند . تعدادی همچنان در شهرهای محتلف  از جمله کویته حضور دارند  و مرکز آنان در کویته به نام  « حظیره القدس »  شناخته می شود و محل عبادت آنان نیز می باشد .  این مرکز هم اکنون  توسط مسیحیان مقیم کویته که از شان وشئونات اجتماعی بالایی برخودار نمی باشند اداره می شود .

بهاییان در پاکستان به علت مخفی کاری  جزء هیچ مجلسی اعم از ملی و سنا و مجالس ایالتی نیستند  . ولی جزء اقلیت های مورد تایید  می باشند که می توانند فعالیت تبلیغی داشته  باشند .

توضیح :

۱- نگاهی به زندگی رهبران فرقه وهابیت به خوبی بیان این مطلب است که این فرقه وابسته علی رغم ظاهر سازی و بیان مطالبی عوام پسند مانند برابری حقوق زن و مرد و حرف از تکامل ادیان به گونه ای این تکامل همچنان با حلول خدا در کالبد افراد  ظهور پیامبرانی همچنان ادامه دارد و مانند انگونه اباطیل  که بطلانش برای اهل آن مبرهن است , بدنبال فریب مردم به خصوص جوانان هستند و در این مسیر از هیچگونه ترفند و امور عوام فریبانه دریغ نمی کنند .

۲- نگاهی به زندگی رهبران این فرقه و انحرافات اخلاقی و لاابالی گریهای چندش آور در زندگی فردی و گروهی آنان به خوبی بیان کننده ماهیت واقعی این فرقه ضاله می باشد به گونه ای که کم نبودند افرادی که در ابتدا فریب ظاهر آنان را خوردند و بعد از باخبر شدن از باطنشان , به دامان اسلام برگشتند و از آنها بیزاری جستند .

۳- همانطور که گفته شد این فرقه در حال حاضر جایگاهی مردمی در پاکستان ندارند  ولی ناگفته نماند که با طرح آمریکایی معامله قرن این فرقه شروع به فعالیت های مذبوحانه ای برای مجبور کردن پاکستان برای به  رسمیت شناختن رژیم غاصب صهیونیستی در داخل کرده اند . و در گوش مردم پاکستان زمزمه می کنند که با ایجاد ارتباط کشورهای عربی با اسرائیل چه دلیلی دارد که پاکستان کاسه داغتر از آش شود و به خواهد به خاطر فلسطین که یک کشور عربی است با اسرائیل مخالفت نماید . هر چند که عمران خان  در سفر اخیرش به سازمان ملل  رسما" اعلام کرد که ما اجازه تاسیس سفارتخانه اسرائیل در اسلام آباد را نخواهیم داد  و او را به رسمیت نمی شناسیم .

۴- این فرقه در کراچی بسیار فعالتر  از کویته عمل می کنند  به گونه ای که در کنار مرکزشان  به نام  « بهایی هال» , دارای مدرسه برای ترویج افکار خود  در اذهان دانش آموزان نیز می باشند .  

۵-  به هر صورت نباید مراکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاکستان و هند از این فرقه  و امور تبلیغی  که توام با پنهان کاری می باشد غافل باشند و به صورت غیر مستقیم افکار باطل آنان در ادعای پیامبری « باب » و ارتباط به اصطلاح  با « من یظهره الله » که در اذهان همان منجی و امام زمان  تداعی می شود به فریب افکار عمومی بپردازند . لذا  با برنامه های مختلف فرهنگی به خصوص هفته وحدت و مراسم جشن میلاد رسول گرامی اسلام بر خاتم النبیین بودن ایشان که ازخصوصیات مورد تاکید قرآن می باشد ,بیشتر تاکید  کنند و علت آن را به خوبی برای مخاطبین خود تبیین نمایند .  

۶- مشابه این افکار انحرافی این فرقه در پاکستان ودر هند فرقه دیگری به نام قادیانیه می باشد که پرداختن به آن مجال دیگری را می طلبد .

کد خبر 1448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =