حمایت علمای اهل سنت از تصویب لایحه دفاع از صحابه، اهل بیت (ع) و همسران پیامبر اکرم(ص)

در پی تصویب قانون افزایش مجازات برای موهنین به اصحاب پیامبر اکرم (ص)، اهل بیت (ع) و همسران ایشان، علمای اهل سنت از جمله، مولانا محمد حنیف جلندری، دبیر کل هیأت حوزوی "وفاق مدرس عربیه پاکستان"، علامه قاضی عبدالقادر خاموش، رئیس جمعیت علمای اهل حدیث پاکستان و سایر علمای وابسته به جمعیت اهل حدیث پاکستان از تصویب لایحه دفاع از حرمت صحابه، اهل بیت (ع) و همسران پیامبراکرم (ص) حمایت کردند و از مولانا عبدالاکبر چیترالی، نماینده حزب جماعت اسلامی پاکستان به دلیل ارائه این لایحه در مجلس ملی پاکستان و تصویب آن تشکر و قدردانی کردند.

در پی تصویب قانون افزایش مجازات برای موهنین به اصحاب پیامبر اکرم (ص)، اهل بیت (ع) و همسران ایشان، علمای اهل سنت از جمله، مولانا محمد حنیف جلندری، دبیر کل هیأت حوزوی "وفاق مدرس عربیه پاکستان"، علامه قاضی عبدالقادر خاموش، رئیس جمعیت علمای اهل حدیث پاکستان و سایر علمای وابسته به جمعیت اهل حدیث پاکستان از تصویب لایحه دفاع از صحابه، اهل بیت (ع) و همسران پیامبراکرم (ص) حمایت کردند و از مولانا عبدالاکبر چترالی، نماینده حزب جماعت اسلامی پاکستان به دلیل ارائه این لایحه در مجلس ملی پاکستان و تصویب آن تشکر و قدردانی کردند.  

متن خبر: 

براساس این گزارش، مولانا محمد حنیف جلندری، دبیر کل هیأت حوزوی "وفاق مدرس عربیه پاکستان" تصویب لایحه دفاع از صحابه، اهل بیت (ع) و همسران پیامبر اکرم (ص) در مجلس ملی پاکستان را تصمیمی تاریخی خواند. وی گفت: تصویب این لایحه نیاز روز است و اجرای آن بر اساس مفاد آن موجب جلوگیری از بسیاری از آشوب ها و مشکلات خواهد بود. مولانا محمد حنیف جلندری گفت: در کشوری مانند پاکستان، توهین در شأن صحابه، همسران پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت اطهار (ع) قابل تحمل نیست. وی گفت: در عصر کنونی در شبکه های اجتماعی، بسیاری از توهین ها، موجب شورش و اغتشاشات می شود. بنابراین پیشگیری از آن براساس مبانی قانونی بسیار ضروری بود. مولانا عبدالاکبر چترالی، نماینده حزب جماعت اسلامی در مجلس ملی و تمامی اعضای مجلس، رئیس و نایب رئیس مجلس که به اتفاق آرا این لایحه را تصویب کردند، برای انجام این مهم ترین مسئولیت، شایسته تقدیر و تشکر هستند. مولانا جلندری از علمای سراسر کشور و اقشار مختلف خواست تا ملت را نسبت به ضرورت و اهمیت این قانون و تاثیرات آن آگاه سازند و زمینه اجرای آن را فراهم کنند.

همچنین رهبران جمعیت علمای اهل حدیث پاکستان گفتند: قانون جلوگیری از توهین به همسران پیامبر اکرم (ص)، اهل بیت اطهار(ع)، خلفا و صحابه اقدامی بسیار خوب است. ما از اعضای مجلس ملی پاکستان تشکر و قدردانی می کنیم، این قانون به فرقه گرایی، خشونت و نفرت مذهبی در کشور پایان می دهد. همچنین این قانون به جلوگیری از حوادث توهین آمیز کمک می کند.

این اظهارات را علامه قاضی عبدالقادر خاموش، رئیس جمعیت علمای اهل حدیث پاکستان، حاجی عبدالغفار سلفی، علامه عبدالخالق فریدی، حاجی محمد شفیق انصاری، چوهدری شعیب گوندل، سنا الله دار، ابوبکر قدوسی، حاجی محمد ایوب،حافظ محمد انس ظهیر، حافظ عبد الباسط، انعام رحمان و سایر علما طی پیامی بیان کردند.

رهبران جمعیت اهل حدیث گفتند: مولانا عبدالاکبر چترالی و سایر اعضای مجلس شایسته تبریک هستند که موضوع بسیار مهمی را در مجلس ملی پاکستان ارائه کرده و قانونی را تصویب کردند تا از کشور ترویج فرقه گرایی که عمدتاً به دلیل مجازات ناکافی برای موهنین اصحاب پیامبراکرم (ص) و اهل بیت (ع) و همسران پیامبر اکرم (ص) بوده، جلوگیری نماید. در قانون سابق حداکثر مجازات برای اهانت به همسران پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) و خلفا و صحابه  سه سال تعیین شده بود و این جرم قابل وثیقه نیز بوده است. به دلیل مجازات بسیار کم، موهنین با وجود پیش بینی مجازات، مجدداً مرتکب به توهین می شدند. همچنین به دلیل توهین به اصحاب پیامبراکرم (ص)، مقدسات و شخصیت های مقدس دینی، تروریسم، تفرقه و شورش در کشور ترویج می یابد لذا تصویب این قانون باعث آرامش مردم پاکستان خواهد شد و ما خواستار آن هستیم که این لایحه در اسرع وقت به تصویب مجلس سنا برسد و به قانون اجرایی تبدیل شود.

منابع:

https://www.nawaiwaqt.com.pk/E-Paper/islamabad/2023-01-18/page-10/detail-48

https://www.nawaiwaqt.com.pk/E-Paper/islamabad/2023-01-18/page-10/detail-49

(رزونامه نوای وقت پاکستان، مورخ 28 دی ماه 1401)

کد خبر 14642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =