مراسم رونمایی از گلچین اسرار و رموز علامه اقبال

مجموعه اسرار و رموز علامه اقبال با ترجمه میان محمد رشید و توسط سرهنگ محمد محسن به زبان اردو ساده منتشر شده است. علامه اقبال در اسرار النفس می فرماید که خود بودن یک فرد یکی از مهم ترین عناصر زندگی ملی است.

مجموعه‌های اسرار و رموز علامه اقبال با ترجمه میان محمد رشید و توسط سرهنگ محمد محسن به زبان اردو ساده شده منتشر شده است. مراسم قدردانی مشترک آکادمی اقبال پاکستان، ایوان اقبال و مجمع فکر اقبال در مجتمع ایوان اقبال برگزار شد. ریاست این مراسم را معاون رزمی هوایی (ر) انور محمود بر عهده داشت. آقای قیوم نظامی، پروفسور دکتر عظما زارین نازیه، مهندس دکتر جاوید یونس اوپال و مهندس وعید خواجه، رئیس مجمع فکر اقبال، در این مراسم سخنرانی کرد.

معاون هوایی انور محمود در سخنرانی خود حضار را در مورد مفهوم اقبال از خود و منیت جمعی یک ملت آگاه کرد. علامه اقبال در اسرار النفس می فرماید که خود بودن یک فرد یکی از مهم ترین عناصر زندگی ملی است. به همین ترتیب در اسرار ایثار اشاره می کند که منیت جمعی یک ملت در زندگی یک فرد اهمیت دارد.

سرهنگ محمد محسن در سخنانی با بیان اینکه انتشار پیام علامه اقبال به نسل جدید به زبان ساده بسیار مهم است و این کتاب تلاشی فروتنانه برای پیشبرد امر است. این به اطلاع رسانی پیام علامه اقبال در جهان کمک خواهد کرد.

قیوم نظامی خطاب به جوانان افزود: نسل جدید باید از علامه اقبال و قائد اعظم الگوی گیری کنند.

انگر وحید خواجه گفت: علامه اقبال از مرز های عقیدتی ما محافظت می کند.

پروفسور دکتر عظما زارین نازیه گفت: که صرفا تدریس علامه اقبال در دانشگاه کافی نیست. ما باید تعالیم او را بخشی از زندگی خود کنیم.

در پایان مراسم، مهندس وحید خواجه از آکادمی اقبال به دلیل مشارکت در ترویج نشر و انتشار پیام علامه اقبال به ویژه پس از انتصاب آقای انجم وحید به عنوان مدیر قدردانی کرد. او همچنین آقای فهیم ارشد، دستیار مدیر و آقای رجا بابر را در سازماندهی چنین رویداد بزرگی تحسین کرد.

منبع:

https://jang.com.pk/news/1239051

کد خبر 16167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =